Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Εκδηλώσεις Μαρτίου – Ιουνίου 2012


Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα πρόγραμμα πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό γεμάτο εκπλήξεις, που αντιστέκεται στις τεράστιες δυσκολίες της εποχής και ταυτόχρονα προτείνει «φρέσκιες» συνεργασίες, θεσμοθετώντας μία δυναμική παρουσία στη Βόρειο Ελλάδα.

Το πρόγραμμα, που επιμελείται ο... Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής, Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, προσκαλεί σε δημιουργικές αναζητήσεις, στηρίζει τους νέους δημιουργούς και τιμά τους παλαιότερους. Ταυτόχρονα, το Μέγαρο Μουσικής παγιώνει τη στενή και γόνιμη συνεργασία του με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

Η τραγουδίστρια, χορεύτρια, ηθοποιός, μουσικός, ζωγράφος και μοντέλο, το «τρομερό παιδί της παγκόσμιας μουσικής σκηνής», η «μούσα των μεγάλων δημιουργών», η «μεγαλύτερη show woman του πλανήτη», η «διάδοχος των θρυλικών Μάρλεν Ντίντριχ και Εντίθ Πιάφ», η εκρηκτική και μοναδική Ούτε Λέμπερ, επιστρέφει επιτέλους με τα τραγούδια για τα οποία την λατρέψαμε. Την Πέμπτη 1 Μαρτίου η ανεπανάληπτη «σύγχρονη ντίβα» με τις λαμπρές ερμηνείες όπως η αξέχαστη Λόλα στο Γαλάζιο Άγγελο αλλά και στα Cats, Chicago και Cabaret, που της χάρισαν κορυφαίες διακρίσεις (βραβεία Λόρενς Ολίβιε, Μολιέρου, πρόσωπο της χρονιάς στο Billboard), κάνει το πολυαναμενόμενο θεματικό της comeback με το εκπληκτικό ρεπερτόριο που την ανέδειξε και την καταξίωσε διεθνώς ως πρώτη των πρώτων. Η παράσταση με τίτλο PirateJaneisBack περιλαμβάνει αξέχαστα τραγούδια των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ, πινελιές από μαγευτικές μελωδίες του Άστορ Πιατσόλα και του Ζακ Μπρελ και στο ανκόρ, μεγάλες επιτυχίες των δύο μυθικών γυναικών που άλλωστε τις μοιάζει καταπληκτικά. Το ίδιο αισθαντική και φλογερή η ίδια, όμοια συγκλονιστική και απόλυτα καθηλωτική. Η συναυλία είναι μια συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και της Λάβρυς ΕΠΕ.

Την Ημέρα της Γυναίκας τιμά το Μέγαρο με μια συναυλία αφιερωμένη σε έργα γυναικών συνθετών. Στις 8 Μαρτίου το Ensemble Intemezzo θα επιχειρήσει να κάνει γνωστά στο ευρύ κοινό τα «κρυμμένα πετράδια» γυναικείας δημιουργικότητας, επιλέγοντας έργα γυναικών συνθετών από το 1800 μέχρι τις μέρες μας. Τα πρώτα τρία έργα είναι της ρομαντικής εποχής, ενώ το τέταρτο είναι σύγχρονο, ζεστό ακόμα από την πένα της Ευαγγελίας Κίκου. Το Ensemble Intermezzo είναι το όνομα ενός συνόλου έξι μουσικών που ενώθηκαν την άνοιξη του 2004 με αποκλειστικό σκοπό να εξερευνήσουν τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει το ρεπερτόριο μουσικής δωματίου. Στόχος είναι να αποκρυσταλλωθεί ένα ρεπερτόριο που συγκροτείται από οποιονδήποτε αριθμό ενόργανων συνδυασμών, ενώ παράλληλα να διαθέτει την πλαστικότητα προσαρμογής στις ειδικές απαιτήσεις της εκάστοτε μουσικής εκτέλεσης. Το Ensemble Intermezzo αποτελείται από τους: Κωνσταντίνο Παυλάκο (βιολί), Κωνσταντίνο Καμπάνταη (βιολί), Σουζάνα Γωγούση (βιόλα), Μαρία Χρίστοβα (βιολοντσέλο), Ανίτα Τάνι-Μανούση (πιάνο) και Paula Smith-Διαμαντή (κλαρινέτο).

Όπως κάθε χρόνο το Μέγαρο έχει προβλέψει ιδιαίτερης αισθητικής δράσεις και για τους μικρούς φίλους, που αυτή τη χρονιά περιλαμβάνουν μελωδίες και εικόνες από αγαπημένες ταινίες της Disney.Το Σάββατο 10 Μαρτίου και την Κυριακή 11 Μαρτίου, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης υπό τη μουσική διεύθυνση του Χάρη Ηλιάδη θα παίζουν ζωντανά μουσική με την ταυτόχρονη προβολή αποσπασμάτων από τις ταινίες Ταρζάν, Η Μικρή Γοργόνα, η Πεντάμορφη και το Τέρας, Αλλαντίν, Μουλάν Ο Βασιλιάς των Λιονταριών κ.ά. Στην εκδήλωση συμμετέχουν φοιτητές του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και σπουδαστές του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Σχολικές παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 8 και την Παρασκευή 9 Μαρτίου (Ώρες έναρξης: 10.00 & 12.00).

Την Aida… αλλιώς! θα απολαύσει το κοινό στις 9, 10, 11 και 13 Μαρτίου. Πρόκειται για μια νέα διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι που θα ανέβει για πρώτη φορά στο Βερολίνο, στη Neuköllner Oper, από τον Ιανουάριο έως το Φεβρουάριο του 2012. Η Aida… αλλιώς! επιχειρεί μια προσέγγιση των ελληνογερμανικών σχέσεων σε περίοδο οικονομικής και πολιτικής κρίσης διαμέσου της αναφοράς σε ένα από τα εμβληματικά έργα της αποικιοκρατικής περιόδου της Ευρώπης, την Αΐντα του Βέρντι. Στην Αΐντα, ο ηγεμονικός, αποικιακός λόγος του ύστερου 19ου αιώνα (οι «πολιτισμένοι» Αιγύπτιοι κατακτητές και οι «βάρβαροι» Αιθίοπες κατακτημένοι...) βρίσκεται σε πλήρη εκδίπλωση, «φυσικοποιημένος», θα έλεγε κανείς, διαμέσου της προβολής του σε ένα μακρινό αφρικανικό παρελθόν. Αντίστοιχα, στην εποχή μας, παρατηρούμε τη λήψη σκληρών πολιτικών αποφάσεων, που επηρεάζουν άμεσα τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, να νομιμοποιούνται διαμέσου της αναφοράς σε έναν, στην ουσία του, μετααποικιακό λόγο, που βρίθει από φαντασιακές αναπαραστάσεις (οι «εργατικοί» Βόρειοι και οι «τεμπέληδες» Νότιοι, οι «πειθαρχημένοι» Γερμανοί και οι «άσωτοι» Έλληνες...). Η Aida… αλλιώς!αναμετράται με ένα από τα σπουδαιότερα έργα της οπερατικής παραγωγής, επιχειρώντας να προβάλει σ' αυτό σύγχρονες ανησυχίες μιας περιόδου κρίσης. Δίνει, ταυτόχρονα, δεξιοτεχνικές λύσεις στο πρόβλημα της παρουσίασης ενός ογκώδους έργου με λίγα μέσα. Το νέο κείμενο (στα γερμανικά, ελληνικά και αγγλικά) υπογράφει ο Δημήτρης Δημόπουλος, τη μουσική προσαρμογή (για πέντε μουσικούς και δέκα τραγουδιστές) ο Χαράλαμπος Γωγιός, τη σκηνοθεσία ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, τα σκηνικά και τα κοστούμια η AndreaNolte και τη δραματουργία ο Bernhard Glocksin. Τραγουδούν οι: Λυδία Ζερβάνου, Ελπινίκη Ζερβού, Μάρια Ντεβιτζάκη, Αρκάδιος Ρακόπουλος, Βασίλης Τσανακτσίδης, Michael Brieske, Sirin Kilic, Fabian Martino, Alexander Nikolic, Anna Warnecke. Η εκδήλωση είναι μια συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με τη Neuköllner Oper Berlin. Πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Εταιρεία Μουσικού Θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» και με την υποστήριξη των: Hauptstadtkulturfonds, Deutscher Sparkassen- und Giroverband, Regierender Bürgermeister von Berlin, Senatskanzlei für kulturelle Angelegenheiten, Auswärtiges Amt, Goethe Institut, Deutsches Generalkonsulat in Thessaloniki.

Έναν πραγματικό θησαυρό της μουσικής θα απολαύσει το κοινό στις 12 Μαρτίου σε ένα νέο κύκλο δράσεων με τίτλο Μεγάλες Κυρίες της Jazz & Soul. Πρόκειται για τη Marlena Shaw, μια καλλιτέχνιδα που είναι πολύ δύσκολο να την εντάξεις σε κάποια κατηγορία. Η Downbeat και η Record World την αποκαλούν ως «την καλύτερη τραγουδίστρια» και πολλοί συγκρίνουν το είδος και τον ρυθμό της με τα λαμπερά αστέρια της jazz όπως την Sarah Vaughn, την Dinah Washington και την Nancy Wilson. Οι κριτικές παγκοσμίως μιλούν για μία «εκπληκτική», «απαράμιλλη», «λαμπερή», «δυναμική» ερμηνεύτρια, σπάνιας κλάσης. Είτε τραγουδάει jazz, R&B, pop, rock, soul, blues είτε gospel, η αυθεντικότητα της ερμηνείας της δημιουργεί ανεξάρτητους συσχετισμούς και κάθε της νέο τραγούδι γίνεται σχεδόν αυτόματα οικείο. Και δεν είναι μόνο η φωνή της για την οποία μιλούν παγκοσμίως, αλλά και η γοητεία της όταν μιλάει και βρίσκεται πάνω στη σκηνή. Αφηγείται ιστορίες, χαμογελάει, στήνει ένα αυθόρμητο παιχνίδι με την μπάντα της και το κοινό. Το γοητευτικό αυτό παιχνίδι θα παιχτεί μπροστά στα μάτια του κοινού του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε μια βραδιά που θα περιλαμβάνει California Soul, Woman on the Ghetto και άφθονη γοητεία με την υπογραφή του θρύλου της Shaw. Συμμετέχουν οι: Crispin Taylor (ντραμς), Ernest McKone (μπάσο), Mark Vandergucht (κιθάρα), Michael Gorman (πλήκτρα), Ben Castle (σαξόφωνο). Gazarte.Η συναυλία αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής και της

Με τις αποσκευές γεμάτες τραγούδια, που συντρόφευσαν και συντροφεύουν τις καρδιές μας και με μια κεφάτη παρέα από μουσικούς και τραγουδιστές, ο Σταμάτης Κραουνάκης αποχωρίζεται την Αθήνα, κάνοντας στάση στη συμπρωτεύουσα, στο Μέγαρο Μουσικής, για να χαρίσει «της σιγουριάς τα υλικά» την Παρασκευή 16 και το Σάββατο 17 Μαρτίου. Δύο ώρες, γεμάτες με γνωστά και αγαπημένα τραγούδια τουΣταμάτη Κραουνάκη, φωτίζουν το συναίσθημα από το μεγαλύτερο μέρος του μουσικού του έργου. Τραγούδια που αποθεώθηκαν από τον κόσμο, άλλα που γράφτηκαν για το θέατρο και το σανίδι, που στη διάρκεια του χρόνου έγιναν μεγάλες επιτυχίες, μαζί τα υπέροχα τραγούδια που έντυσαν μουσικά τις κινηματογραφικές ταινίες του σκηνοθέτη Νίκου Παναγιωτόπουλου μπλέκονται με ολοκαίνουρια τραγούδια και πρώτες εκτελέσεις, ορίζοντας τη συνθήκη μιας Διονυσιακής γιορτής. Με τα δύο βράδια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κλείνει ο κύκλος του «55» γιορτινά και επετειακά, στην πρωτεύουσα του Βορρά. Στη σκηνή μαζί του Βορειοελλαδίτες καλλιτέχνες, πέντε σολίστ μουσικοί, ζυμωμένοι σε μια πνοή και η Θεσσαλονικιά τραγουδίστρια Ελευθερία Πάτση. Guest θα είναι η Ξανθίππη Καραθανάση (τραγούδι), ενώ το βίντεο – προβολές είναι του Κώστα Αυγέρη και οι φωτισμοί της Ελευθερίας Ντεκώ. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής και της «Σπείρα Σπείρα – Ομάδας Ελληνικού Μουσικού Θεάτρου».

Το τρίτο Ραντεβού με την όπερα θα λάβει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής το Σάββατο 17 Μαρτίου και αφορά στον Ιταλικό ρομαντισμό και στο μεγάλο συνθέτη Βέρντι. Εισήγηση – παρουσίαση: Μαρίνα Βουλογιάννη και πιάνο: Νίκος Ζαφρανάς.

Σε ένα από τα πρώτα «διαμάντια» του Βέρντι, την παραγωγή της όπερας Ernani από τη Metropolitan Opera, πρωταγωνιστεί η AngelaMeade. Η όπερα, που θα μεταδοθεί ετεροχρονισμένα στις 22 Μαρτίου, έχει τέσσερις πράξεις και είναι σε λιμπρέτο του Francesco Maria Piave. Ο Salvatore Licitra είναι ο αταίριαστος εραστής της, και οι κορυφαίοι ερμηνευτές του Βέρντι, Dmitri Hvorostovsky και Ferruccio Furlanetto, ολοκληρώνουν τους συντελεστές. Ο Pier Luigi Samaritani σκηνοθετεί, τα κοστούμια είναι του Peter J. Hall, οι φωτισμοί του Gil Wechsler. Η προβολή πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ομίλου Antenna.

Την Τρίτη 27, την Τετάρτη 28 και την Πέμπτη 29 Μαρτίου θα πραγματοποιηθούν στο Μέγαρο Μουσικής μια σειρά δράσεων που εντάσσονται τόσο στον Κύκλο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων όσο και στο Θεσσαλονίκη, Σταυροδρόμι Πολιτισμών. Πρόκειται για ένα τριήμερο διαλέξεων και συναυλιών που κύριο άξονα θα έχουν το Πανεπιστήμιο Yasar. Ξεκινάει έτσι ένας νέος κύκλος όπου το Μέγαρο θα «αγκαλιάσει» πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτικούς φορείς από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Αν η world μουσική είχε πρόσωπο, αυτό θα μπορούσε να είναι αυτό του Stephan Micus. Μελωδίες και απόηχοι του Κόσμου, φωνές και όργανα από κάθε γωνία του πλανήτη ενώνονται και μεταμορφώνονται σε νέες οντότητες σε μια συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής στις 31 Μαρτίου 2012. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή με την εταιρεία United World και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Goethe. Ελάχιστοι άνθρωποι ταξίδεψαν στις πέντε ηπείρους όσο ο Μίκους. Γνώρισε λαούς από πολύ κοντά. «Δεν μπορείς να νιώσεις τη μουσική ενός τόπου αν δεν ζήσεις, περπατήσεις, τραφείς με τα φαγητά του» λέει και έχει δίκιο. Σπουδάζοντας δεκάδες τεχνικές και όργανα από τους ντόπιους ανά τη Γη πρακτικούς οργανοπαίκτες, έχοντας κατακτήσει το χώρο, δικαιούται να επιχειρεί το αδύνατο: ένα ταξίδι στο χρόνο με ιδιότυπο στοχασμό και ηχοποιΐα αναφερόμενη στην ελληνόφωνη, χριστιανική, βαλκανική και ανατολική αυτοκρατορία, στο υπερχιλιετές μεσαιωνικό έπος των μυρίων δοξασιών και γρίφων… O Micus ηχογραφεί ολομόναχος με πολυκάναλη πρακτική. Παράξενα έγχορδα, πνευστά και κρουστά ιδιόφωνα με ονομασίες που δεν υπάρχουν στα λεξικά, ταιριάζουν τις νότες τους υφαίνοντας μαγικές συνηχήσεις. Συνταιριάζει dilruba με sho, djegok με tischharfe, kortholt με bolombatto…

Η Χορωδία Ιερού Ναού Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια από την ίδρυσή της. Στο πλαίσιο της εορταστικής αυτής επετείου η χορωδία, θα δώσει μια Πανηγυρική συναυλία στις 6 Απριλίου με επιλεγμένα έργα του ρεπερτορίου της. Στα 20 χρόνια που πέρασαν, η χορωδία ταξίδεψε από τη Φιλανδία ως τη Νότιο Αφρική και από την Κίνα ως τον Καναδά, μεταφέροντας την ελληνική χορωδιακή μουσική αλλά και χορωδιακές δημιουργίες ξένων καταξιωμένων συνθετών στις τέσσερις άκρες της γης. Από τα ταξίδια της έφερε στην Ελλάδα διεθνείς διακρίσεις και Χρυσά Μετάλλια, κάποια από τα οποία από τα σημαντικότερα διεθνή χορωδιακά φεστιβάλ του κόσμου (Loto – QuebecFestival, MoscowSoundsFestival, BrahmsFestival, VeneziainMusicaFestival, κ.ά.). Σήμερα λειτουργεί σε τρία τμήματα, στα οποία συμμετέχουν πλέον των 160 χορωδοί και αποτελεί το μεγαλύτερο χορωδιακό οργανισμό της πόλης για παιδικές και νεανικές φωνές. Ο Νίκος Ζαφρανάς παίζει πιάνο, ενώ τη μουσική διεύθυνση έχει η Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου.

Το τέταρτο και τελευταίο Ραντεβού με την Όπερα θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής το Σάββατο 7 Απριλίου 2012. Η Μαρίνα Βουλογιάννη θα μυήσει το κοινό στα μυστικά της Γαλλικής Όπερας, ενώ πιάνο θα παίζει ο Νίκος Ζαφρανάς.

Η συγκλονιστική ερμηνεία της τραγικής ηρωίδας, Manon, από την Anna Netrebko στη νέα παραγωγή του LaurentPelly έρχεται από τη Μητροπολιτική Όπερα στο Μέγαρο Μουσικής στις 7 Απρίλιου. Πρόκειται για μια παραγωγή της όπερας του Jules Massenet Manon από τη Βασιλική Όπερα του Κόβεντ Γκάρντεν, όπου πρωταγωνιστούν οι Piotr Beczala και Paulo Szot, με διευθυντή ορχήστρας το Fabio Luisi. Η προβολή θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Ομίλου Antenna.

Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι πάντοτε συνυφασμένη με το άκουσμα της «κλασικής μουσικής». Στο ίδιο πνεύμα θα βρίσκονται και τα έργα τριών Ελλήνων συνθετών που θα ερμηνεύσει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε μια συμπαραγωγή της με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τη Μεγάλη Τετάρτη 11 Απριλίου 2012. Πρόκειται για τα έργα Ταφή του Δημήτρη Μητρόπουλου, Συμφωνία του Χριστού του Χαρίλαου Περπέσσα καιΤάφος της ζωήςτου Χρήστου Χατζή. Σ’ αυτήν την καθιερωμένη και πάντοτε με ύφος έντονης θρησκευτικότητας και περισυλλογής, συναυλία, στο πόντιουμ της ορχήστρας θα βρίσκεται ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Αλέξανδρος Μυράτ, ενώ στη μουσική ερμηνεία με την ορχήστρα θα συνοδοιπορήσει, η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου. Συμμετέχει η Χαρά Κεφαλά (τραγούδι).

Η Natalie Dessay θα φορέσει το κόκκινο φόρεμα στην εντυπωσιακή παραγωγή της La Traviata του WillyDecker, στην πρώτη της Βιολέτα στη Μητροπολιτική Όπερα. H πασίγνωστη και πολυαγαπημένη όπερα θα προβληθεί με την υποστήριξη του Antenna Group στις 20 Απριλίου σε ετεροχρονισμένη αναμετάδοση και με ελληνικούς υπότιτλους. O MatthewPolenzani στο ρόλο του Αλφρέντο, ο Dmitri Hvorostovsky είναι ο Ζερμόν και την Ορχήστρα της ΜΕΤ θα διευθύνει ο FabioLuisi.

Ένα διήμερο σύνθεσης, εκτέλεσης και διδακτικής, όπου Το Πιάνο παρουσιάζεται αλλιώς… θα απολαύσει το κοινό της Θεσσαλονίκης στις 28 και 29 Απριλίου 2012 σε συνεργασία με την Ε.Ε.Μ.Ε. Το πιάνο «συνομιλεί» νε ένα χορευτή, «σχολιάζει» ένα κείμενο, «μεταφράζει» σε μουσική ένα εγκεφαλογράφημα, «διευρύνει» τα ηχοχρώματά του συνδυάζοντας τον ηλεκτρονικό ήχο και την εικόνα, «επαναπροσδιορίζει» τους στόχους και τον τρόπο της διδασκαλίας του στο πλαίσιο διδακτικών πρακτικών συμβατών προς τον πλουραλισμό της σύγχρονης μουσικής εμπειρίας. Τα σεμινάρια των Λ. Χατζηλεοντιάδη, Λ. Λιάτσου, Α. Φυτίκα και Π. Βούβαρη επιχειρούν να μυήσουν τον μουσικό σε αυτήν την ιδιαίτερη προσέγγιση του πιάνου.

28 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο με τίτλο Ενβιομουσική: Ηχητικές προβολές βιοσημάτων σε μια βιωματική αλληλεπίδραση συναισθημάτων – κίνησης – μουσικής. Εισηγητής θα είναι οΛεόντιος Χατζηλεοντιάδης.Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί και Ρεσιτάλ πιάνου με έργα των Γιώργου Απέργη, Tristan Murail, Beat Furrer, Μιχάλη Λαπιδάκη, Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη. Στο πιάνο θα είναι η Λενιώ Λιάτσου.

Στις 29 Απριλίου ο Πέτρος Βούβαρης θα πραγματοποιήσει σεμινάριο με τίτλο Στοχοθεσία και σχεδιασμός μαθήματος στη διδασκαλία του πιάνου: Από το ρεπερτόριο ως αυτοσκοπό στο ρεπερτόριο ως αφορμή, ενώ η Αθηνά Φυτίκα θα πραγματευτεί Γιατί οι πιανίστες φοβούνται την prima vista; Ολιγόλεπτες δραστηριότητες που εντάσσονται στα τακτικά μαθήματα πιάνου και καθιστούν τη διδασκαλία και την βελτίωση της δεξιότητας προσιτή σε δασκάλους και μαθητές. Το τρίο σεμινάριο της ημέρας έχει τίτλο Εισαγωγή στην κατανόηση και ερμηνεία του σύγχρονου ρεπερτορίου (1950-2011) για πιάνο και εισηγήτρια θα είναι η Λενιώ Λιάτσου. Ο Πέτρος Βούβαρης τέλος θα παρουσιάσει το Αρχείο Πιανιστικού Ρεπερτορίου Ελλήνων Συνθετών της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση.Το διήμερο θα κλείσει με μια Διάλεξη-συναυλία με θέμα έργα παιδαγωγικού προσανατολισμού από τοΑρχείο Πιανιστικού Ρεπερτορίου Ελλήνων Συνθετών της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση και τους Αθηνά Φυτίκα και Πέτρο Βούβαρη στο πιάνο.

Μετά το εξαιρετικά πετυχημένο 1ο Basilio Astulez. Παράλληλα με το πρόγραμμα των συναυλιών θα πραγματοποιηθεί Διαγωνισμός σύνθεσης έργου για Παιδική Χορωδία σε συνεργασία με το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.

Φεστιβάλ Παιδικών Χορωδιών το Μέγαρο Μουσικής συνεχίζει το νέο αυτό θεσμό διευρύνοντας τον ακόμη περισσότερο. Έτσι, το 2ο Φεστιβάλ Παιδικών Χορωδιών «ανοίγει» την αγκαλιά του και σε παιδικές χορωδίες από βαλκανικές χώρες και Οι Φωνές της πόλης μετατρέπονται σε Φωνές των Βαλκανίων. Οι φωνές αυτές θα μαγεύσουν το κοινό από τις 9 έως και τις 13 Μαΐου. Οι ελληνικές συμμετοχές είναι η Παιδική Χορωδία Συλλόγου «Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης» (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Κωστής Παπάζογλου),η Παιδική Χορωδία Ι. Ν. Αγ. Κυρίλλου & Μεθοδίου (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Έμμα-Μαρία Μελιγκοπούλου), Χορωδία Ιερού Ναού Αγίας Τριάδας (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Βασίλης Παπακωνσταντίνου), Χορωδία Κολλεγίου «Ανατόλια» (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Σωτήρης Αλεβίζος), η Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Αγγελική Κρίσιλα),η Παιδική – Νεανική Χορωδία Ι. Ν. Παναγίας Δέξιας Θεσσαλονίκης (μουσική διδασκαλία-διεύθυνση: Ηρακλής Παναγόπουλος).Οι χορωδίες από τις Βαλκανικές χώρες θα ανακοινωθούν. Την εορταστική συναυλία της Κυριακής 13 Μαΐου θα διευθύνει ο διάσημος αρχιμουσικός

Ένας ακόμη αγαπημένος θεσμός συνεχίζει την πετυχημένη πορεία του στο Μέγαρο Μουσικής. Πρόκειται για το 6ο πλέον Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής που πραγματοποιείται από τις 18 έως τις 20 Μαΐου σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. και την επιμέλειά του έχει ο Καθηγητής Σύνθεσης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., Χρήστος Σαμαράς. Σύμφωνα με τον κ.Σαμαρά: «Ζούμε σ’ ένα καθεστώς φόβου που η κρίση μας επέβαλε, εν τούτοις πιστεύω, πως μπορεί να γίνει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αντιτάξουμε την μουσική ως παράδειγμα ανανέωσης κι’ «άρνησης στην άρνηση» των καιρών ! Η Τέχνη σαν μια άλλη φύση είναι απαραίτητη στην ζωή, γιατί της δίνει χρώμα κι ομορφιά. Ας δημιουργήσουμε την καινούργια μουσική, που μας εξυψώνει σ’ ένα ανώτερο σύστημα ποιότητας κι εξέλιξης της ζωής!»

Η καλλιτεχνική περίοδος κλείνει με μια γιορτή. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Μέγαρο συμμετέχει στο εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής, την Πέμπτη 21 Ιουνίου. Σε μια συμπαραγωγή με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης το Μέγαρο ευελπιστεί να φέρει όλη την πόλη κοντά του για να γιορτάσουμε όλοι μαζί. Στο πρόγραμμα της συναυλίας δεσπόζειένα έργο αφιερωμένο στο μεγάλο συνθέτη, Μάνο Χατζιδάκι, που ερμηνεύει ο ίδιος ο συνθέτης του, Ευάγγελος Μπουντούνης. «Όταν έφυγε ο Μάνος δεν ήξερα πως ν’ αντιδράσω. Τριγύρναγα εδώ κι εκεί και την τρίτη ημέρα έπιασα την κιθάρα. Ξεφύτρωσε μια μικρή μελωδία. Την έγραψα σε νότες κι έβαλα για τίτλο ‘Ένα τραγούδι για τον Μάνο’. Ντράπηκα γι’ αυτό τόσο, που εξαφάνισα αμέσως τις νότες. Φαντάστηκα την αντίδραση του Μάνου: ‘Γιατί παιδί μου δεν ασχολείσαι με κάτι πιο ερωτικό και κάθεσαι και γράφεις αυτά τα πράγματα για μένα;’ Μετά απ’ αυτή την αντίδραση το πήρα απόφαση. Ν’ ασχοληθώ μαζί του! Να φτιάξω τη μουσική του για κιθάρα και να ονομάσω αυτή την εργασία ‘Ένα τραγούδι για τον Μάνο’». Συμμετέχουν οι Ευάγγελος Μπουντούνης (κιθάρα) και Μάρω Ραζή (κιθάρα),ενώ την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης θα διευθύνει ο Καλλιτεχνικός της Διευθυντής και διακεκριμένος, Έλληνας αρχιμουσικός, Αλέξανδρος Μυράτ. Την κύρια εκδήλωση θα πλαισιώσει πλήθος παράλληλων δράσεων μεταξύ των οποίων η εκτέλεση της GrandPartita – Σερενάτα KV 361 για πνευστά του W.A. Mozart. Το έργο θα παιχτεί από μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, σε συνεργασίαμε το Τ.Μ.Ε.Τ. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, θα παρουσιαστεί το Σεπτέτο, έργο 20 σε μεταγραφή για δύο πιάνα, οκτώ χέρια από τον Gabriel Marie του L. v. Beethoven. Παίζουν πιάνο οι: Άννα Σιαμπάνη, Βασιλεία Μαλτέζα (πιάνο Ι) και Λάζαρος Μελίδης, Κοντυλένια Βλαχοδημήτρη (πιάνο ΙΙ). Η διδασκαλία είναι του Ούβε Μάτσκε.


cityportal.gr


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.