Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Διασυνοριακά προγράμματα για την προστασία του Γράμμου

Στα “ψιλά” των εφημερίδων πέρασε ως είθισται, η διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος interreg που περιλαμβάνει δράσεις για την “επιτήρηση των φυσικών πόρων και πυροπροστασία των δασών” με προϋπολογισμό που ανέρχεται στις...
420.131 € και περιλαμβάνει συστήματα παρακολούθησης με την χρήση προηγμένων δορυφορικών συστημάτων για την επιτήρηση εκδήλωσης πυρκαγιών, ρύπανσης των υδάτινων πόρων και ποταμών κ.λ.π.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς – τώρα ο δήμος Καστοριάς αναλαμβάνουν την υλοποίηση ανάλογων προγραμμάτων χωρίς μέχρι στιγμής κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα την περίοδο 2007 -2008 η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς υλοποίησε το έργο “Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Πυρόσβεσης στην ορεινή περιοχής των Ελληνοαλβανικών Συνόρων” με συμβατικό προϋπολογισμό τις 360.098 €
Το έργο ανέλαβε να υλοποιήσει η εταιρεία INFOΔΗΜ των Π. Καραμόσχου – Κ. Λιοδάκη ο.ε. Είναι η ίδια εταιρεία που στο παρελθόν, ανέλαβε τον στρατηγικό σχεδιασμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καστοριάς καθώς επίσης και ορισμένες άλλες αρκετά προσοδοφόρες αναθέσεις, με αντικείμενο πάντα την διαχείριση ηλεκτρονικών συστημάτων ψηφιακής μορφής.

Η σύμβαση του συγκεκριμένου προγράμματος προβλέπει:

α) Την εγκατάσταση δύο (2) σταθερών και κινητών μετεωρολογικών σταθμών κατά μήκος των συνόρων.
β) Την δημιουργία γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών.
γ) Την ίδρυση επιχειρησιακού κέντρου στο ισόγειο της Νομαρχίας,
δ) Εγκατάσταση λογισμικού και ανάπτυξη ιστοσελίδων
ε) Ψηφιακή καταγραφή και αποτύπωση ναρκοπεδίων (sic)
ζ) Εγκατάσταση συστήματος εκπαίδευσης προσωπικού
στ) Έκδοση 8σέλιδου τουριστικού οδηγού με χάρτη του Γράμμου
και ορισμένες άλλες δράσεις που περιλαμβάνουν εργασίες γραφείου, οι οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθούν στην εφαρμογή τους!

Η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού έγινε στις 21 Απριλίου 2008 για τις επίσημες εκδόσεις των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και στις 2 Μαϊου 2008 για τις ελληνικές εφημερίδες.
Ως χρόνος διενέργειας του διαγωνισμού, ορίστηκε η Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008 στα γραφεία του 2ου ορόφου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καστοριάς

Η προκήρυξη αποτελείται από τρία μέρη και περιλαμβάνει:
α) Γενικούς και Ειδικούς Όρους, β) Τεχνική Περιγραφή και γ) Ειδικές απαιτήσεις της οικονομικής προσφοράς.
Την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008, συγκαλείται η Επιτροπή Αξιολόγησης των Τεχνικών Προσφορών του συγκεκριμένου διαγωνισμού, που αποτελείται από μόνιμους υπαλλήλους της Νομαρχίας και γνωμοδοτεί:
α) Για την συνέχιση της συμμετοχής της διαγωνιζόμενης εταιρείας ΙΝFOΔΗΜ – Π. Καραμόσχος – Κ. Λιοδάκη Ο.Ε. στην περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού.

Ακολούθησε νέος γύρος ενστάσεων μεταξύ των εταιρειών, που διαγωνίζονται για την κατάκτηση του τροπαίου.
Έτσι την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008 συνέρχεται η Επιτροπή Αξιολόγησης των Ενστάσεων του Διαγωνισμού, η οποία απορρίπτει όλες τις ενστάσεις και ουσιαστικά επιβεβαιώνει την προηγούμενη απόφαση της 1ης Νομαρχιακής Επιτροπής της Ν.Α. Καστοριάς
Στις 12 Νοεμβρίου 2008 συνέρχεται πάλι η Επιτροπή Αξιολογησης των τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού, η οποία αφού έλαβε υπ΄ όψιν τις προηγούμενες αποφάσεις της 1ης Νομαρχιακής Επιτροπής και την απορριπτική απόφαση του ΣτΕ κατά της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων των δύο άλλων εταιρειών, γνωμοδοτεί ότι η εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ “αποτελεί την μοναδική συμμετέχουσα εταιρεία στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, για την αξιολόγηση των Τεχνικών προσφορών”.

Η ίδια Επιτροπή συνήλθε και πάλι την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008 “προκειμένου να ελέγξει την καταλληλότητα της υποψηφιότητας της αναδόχου εταιρείας “ΙΝFOΔΗΜ Π. Καραμόσχος – Κ. Λιοδάκη Ο.Ε.” όπου διαπιστώνει ότι ο φάκελλος με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κατατέθηκε στο πρωτόκολλο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της Ν.Α. Καστοριάς στις 2-12-2008, ήτοι εντός της προθεσμίας των είκοσι ημερών από την κοινοποίηση σ΄ αυτή.

Η υπογραφή της σύμβασης, για την ανάθεση του έργου, από τον νομάρχη Κ. Λιάντση και τον εκπρόσωπο της εταιρείας Π. Καραμόσχο, πραγματοποιή- θηκε την Τρίτη 9-12-2008 στο γραφείο του νομάρχη, με αντικείμενο την υλοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης πυρόσβεσης στην ορεινή περιοχή των ελληνοαλβανικών συνόρων και συμβατικό κόστος τις 360.098,76 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ.

Οκτώ μέρες αργότερα, στις 17-12-2008, η ανάδοχος εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ αναγγέλει ότι “έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη των εφαρμογών πρόληψης, αντιμετώπισης και ελέγχου δασικών πυρκαγιών” ενώ απομένει ακόμη “η εγκατάσταση του εξοπλισμού λειτουργίας του επιχειρησιακού κέντρου και τους εξοπλισμού των μετεωρολογικών σταθμών”!
Μάλιστα για τον σκοπό αυτό, διοργάνωσε ημερίδα παρουσίασης του έργου στις 22-12-2008, στην οποία αν και ήταν προσκαλεσμένος, δεν παρουσιάστηκε καθόλου ο τότε νομάρχης Κ. Λιάντσης!

Αποκορύφωμα όλου αυτού του διαδικαστικού τραγέλαφου, ήταν η οριστική παραλαβή του έργου, δύο ημέρες μετά την ημερίδα, στις 24 Δεκεμβρίου 2008 στο άδειο μέγαρο της Νομαρχίας και υπό τους ήχους των “χάλκινων” που διέσχιζαν την χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, για να μεταφέρουν το μήνυμα της γέννησης του Θεανθρώπου.

Η επιτροπή παραλαβής του έργου, που δεν είχε καμιά σχέση με την επιτροπή αξιολόγησης των ειδικών, αποτελούνταν από διοικητικούς υπαλλήλους(!) της Νομαρχίας, άσχετους με το αντικείμενο που παρέλαβαν!
(Η εφημερίδα μας, για λόγους δεοντολογίας, δεν δημοσιοποιεί τα ονόματα των ανυποψίαστων υπαλλήλων, γιατί πιστεύει ότι αυτο δεν είναι το ζητούμενο της παρούσας δημοσιογραφικής έρευνας).

Τα ερωτήματα που προκύπτουν όμως, απευθύνονται προς την πολιτική ηγεσία της Ν.Α. και προσωπικά προς τον νομάρχη Κ. Λιάντση, που έβαλε την υπογραφή του στην σύμβαση για την ανάθεση του έργου:

α) Είναι δυνατόν να υλοποιηθεί σε πλήρη ανάπτυξη, ένα τόσο περίπλοκο έργο σε διάστημα μόλις 15 ημερών από την ανάθεσή του;
β) Γιατί δεν ορίσθηκαν εξειδικευμένοι υπάλληλοι (δασολόγοι, μηχανικοί κλπ) για την παραλαβή του έργου και επιλέχθηκαν υπάλληλοι γραφείου να παραλάβουν μετεωρολογικούς σταθμούς, δασικούς χάρτες, ψηφιακές αποτυπώσεις ναρκοπεδίων κλπ;
γ) Η παραλαβή του έργου την παραμονή των Χριστουγέννων, έχει σχέση και με την αυθημερόν αποπληρωμή του;
δ) Είναι θεμιτό ο έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει δύο φορές το ίδιο έργο, όπως την ψηφιακή αποτύπωση των ναρκοπεδίων του Γράμμου, που προηγήθηκε η Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας με κοστολόγιο 4,3 εκ. ευρώ;
ε) Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για την συγκεκριμένη εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ, η οποία έχει αναλάβει και τον στρατηγικό σχεδιασμό της Ν.Α., για να μπορεί να προτείνει και να αναλαμβάνει παράλληλα την υλοποίηση ενός έργου;

Εφημερίδα ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΗ ΕΣΤΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.