Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Greek Fur. Γράφει ο Χρήστος Κοσμάς

Ένα νέο λογότυπο πρόκειται να κάνει την εμφάνισή του σε λίγο καιρό πάνω στα Ελληνικά γουναρικά. Τουλάχιστον αυτό επιδιώκουν το...
Επιστημονικό Ινστιτούτο Γούνας και οι φορείς που το αποτελούν. Όπως έγινε γνωστό, τα στελέχη του Ινστιτούτου κατέληξαν στο σήμα «Greek Fur» ως το πλέον κατάλληλο για την οριοθέτηση και την πιστοποίηση της ταυτότητας των Ελληνικών προϊόντων γούνας. Με άλλα λόγια επιχειρείται η καθιέρωση, η προστασία και η προβολή του brand name της Ελληνικής γουνοποιίας, γνωστή άλλωστε για την υψηλή της ποιότητα, μέσω της καθιέρωσης ενός κοινού σήματος που θα διατίθεται στις γουνοποιητικές επιχειρήσεις της Ελλάδας προκειμένου να σημανθούν τα προϊόντα τους. Για το αδιάβλητο και την επιτυχία του εγχειρήματος υποστηρίζεται πως η ελεγχόμενη διάθεση των σημάτων θα εγγυάται την Ελληνική προέλευση των προϊόντων και παράλληλα θα αποτελεί αντικείμενο διαφήμισης και προσέλκυσης υποψήφιων αγοραστών.

Η αλήθεια είναι πως δεν είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνεται και υλοποιείται μία ανάλογη πρωτοβουλία. Πρόσφατη είναι η προσπάθεια του υπό κατάργηση πλέον Κέντρου Ελληνικής Γούνας (Κ.Ε.Γ.) με την επωνυμία «Quality of Greece». Δεν έχουν περάσει αρκετά χρόνια από όταν η τότε διοίκηση του Κ.Ε.Γ. είχε προωθήσει μία αντίστοιχη διαδικασία όπου οι Ελληνικές γουνοποιητικές επιχειρήσεις θα προμηθεύονταν από το ίδιο σήματα με την παραπάνω φράση, τα οποία στη συνέχεια θα συνόδευαν τα προϊόντα τους. Και τότε γινόταν λόγος για αυστηρά ελεγχόμενη χορήγηση των καρτελών, όπως επίσης για εκτεταμένες διαφημιστικές δράσεις. Ωστόσο το εγχείρημα δεν στέφθηκε από επιτυχία, απόρροια ίσως και του μειωμένου ενδιαφέροντος από τις επιχειρήσεις, και έτσι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε.

Οι προηγούμενες, αποτυχημένες προσπάθειες δεν θα πρέπει να μας αποθαρρύνουν, ούτε όμως και να λησμονούνται. Η εμπειρία του παρελθόντος θα πρέπει να μας διδάξει ούτως ώστε να αποφευχθούν πιθανά λάθη που έγιναν τότε και τις καταδίκασαν σε αποτυχία, όπως επίσης τι πρέπει να προσεχθεί και να γίνει αυτή τη φορά για να χαρακτηριστεί από επιτυχία. Η ανάγκη για τη διαμόρφωση, την καθιέρωση και την προστασία της ιδιαίτερης ταυτότητας των Ελληνικών γουναρικών είναι αναντίρρητη. Τα πολυάριθμα περιστατικά μετονομασίας γούνινων προϊόντων που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού, σε Ελληνικά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα και τη σημασία ανάλογων πρωτοβουλιών που θα διαφυλάξουν την εγνωσμένη αξία και την καλή φήμη των γουναρικών μας.

Επιπλέον, οι όποιες πρωτοβουλίες θα πρέπει να συνδυαστούν και με όσα συντελούνται σε επίπεδο πολιτείας. Πριν από περίπου ένα χρόνο, η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είχε δημοσιοποιήσει την πρόθεσή της να προωθήσει το νομοσχέδιο με τίτλο «Σήμα Ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών». Με το νομοθέτημα αυτό, η επεξεργασία του οποίου είχε προχωρήσει αρκετά, επιδιώκονταν η διαμόρφωση και η προστασία του εθνικού brand name μέσω της δημιουργίας ενός σήματος και ενός συστήματος πιστοποίησης σύμφωνα με το οποίο θα χορηγούνταν το σήμα και θα πιστοποιούνταν η Ελληνική προέλευση των προϊόντων. Οι πολιτικές εξελίξεις και η αλλαγή της κυβέρνησης πάγωσαν προς το παρόν την επεξεργασία του νομοσχεδίου, το οποίο πιθανότατα θα επανέλθει προς διαβούλευση και ψήφιση. Συνεπώς, η νέα προσπάθεια του Επιστημονικού Ινστιτούτου Γούνας με το σήμα «Greek Fur» θα πρέπει να λάβει υπόψη και να συνδυαστεί με τους σχετικούς σχεδιασμούς του Υπουργείου Ανάπτυξης, για τους οποίους δεοι τοπικοί φορείς της γουνοποιίας θα πρέπει έγκαιρα και εμπεριστατωμένα να καταθέσουν τις θέσεις τους.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.