Η αποναρκοθέτηση του Γράμμου ένα έργο που κόστισε 4,4 εκ € απεντάχθηκε από τους κοινοτικούς προϋπολογισμούς και την «Κτ.Π». Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό το έργο είχε ενταχθεί στην κοινωνία της πληροφορίας («Κ.τ.Π») με δικαιούχο τη περιφέρεια της δυτικής Μακεδονίας και θα χρηματοδοτείτο κατά 80% από κοινοτικού πόρους και μόνο το 20% θα ήταν από εθνική συμμετοχή. Έτσι η χώρα μας είναι τώρα υποχρεωμένη να καταβάλει την δαπάνη των 4,3 εκ € από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Στον εισαγγελέα η υπόθεση της ύποπτης σύμβασης
To vetonews αποκαλύπτει σήμερα την υπόθεση του Γράμμου η οποία διερευνήθηκε διεξοδικά από κλιμάκιο ελεγκτών, εξειδικευμένων υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας. Οι ελεγκτές εκτός των άλλων προτείνουν την απένταξη του έργου διότι σύμφωνα με τα συμπεράσματα του ελέγχου «δεν πραγματοποιήθηκε η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα έκανε το έργο λειτουργικό και δεν αποχαρακτηρίστηκαν οι δηλωθείσες αποναρκοθετημενες περιοχές με αποτέλεσμα το έργο να μην υφίσταται».
Τελικά το έργο απεντάχθηκε λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση και παράδοση το πορίσματος στον τέως γενικό γραμματέα Γ. Κίρκο. Μια ημέρα πριν αποχωρήσει από την περιφέρεια ο Γ. Κίρκος(κουμπάρος του κ.Καραμανλή) όπως έγραψε το vetonews παρέδωσε το φάκελο των ελεγκτών στον εισαγγελέα Κοζάνης.. Στον εισαγγελέα βρίσκονται δυο ακόμη υποθέσεις της περιφέρειας που ξεκίνησαν απο τις αποκαλύψεις του vetonews και που έχουν να κάνουν με τα έργα και τις ημέρες του Α.Λεούδη και το πάρτυ που είχαν στήσει επιτήδειοι με εχχγώριους επιχειρηματίες.
Από την υπόθεση και όσα καταμαρτυρούν οι ελεγκτές, γίνεται σαφής ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε και διένειμε το δημόσιο χρήμα, η υπό τον κ. Λεούδη διοίκηση της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας.
Το έργο «Ψηφιακή καταγραφή και πιλοτική εφαρμογή αποναρκοθέτησης παλαιών ναρκοπεδίων και ύποπτων χώρων στις Περιφέρειες, Δυτικής Μακεδονίας & Ηπείρου» είχε ως στόχο την δημιουργία ενός προτύπου πληροφοριακού συστήματος που θα υποστήριζε τις εργασίες αποναρκοθέτησης τις εργασίες τελικής εκκαθάρισης και της απόδοσης μιας περιοχής στους πολίτες. Με βάση την σύμβαση, προβλεπόταν «βαρύς εξοπλισμός, ισχυρό λογισμικό» που θα κατανεμόταν στις δυο περιφέρειες όπου οι εμπλεκόμενοι φορείς με το προσωπικό που θα είχαν διαθέσει θα μπορούσαν να οργανώσουν, να προγραμματίσουν και να υποστηρίξουν εργασίες αποναρκοθέτησης.
Τώρα κάνουν πως δεν ξέρoυν
Τι έγινε από όλα τα παραπάνω; Απολύτως τίποτα σύμφωνα με την έκθεση των τεσσάρων ελεγκτών. Τι εντόπισαν όμως οι αρμόδιοι ελεγκτές:
- Παρ’ότι για την αποναρκοθέτηση εκτάσεων αρμόδιος είναι μόνο ο στρατός, στην περιφέρεια δυτ. Μακεδονίας κατά ένα περίεργο τρόπο αποφάσισαν να τον παρακάμψουν και να εμπιστευθούν το ευαίσθητο αυτό έργο σε ιδιώτη. Έτσι σήμερα οι εκτάσεις στις οποίες δηλώθηκε ότι έγινε εκκαθάριση από νάρκες, να μην παραλαμβάνονται από τον στρατό και ως εκ τούτου να μην μπορούν να αποχαρακτηριστούν. Με λίγα λόγια η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας «έδωσε» σε συγκεκριμένη εταιρεία 4,5 εκατ. €, για ένα έργο στο οποίο αρμόδιος είναι μόνον ο στρατός!
- Επί τέσσερις ημέρες οι ελεγκτές ρωτούσαν, ένα προς ένα, όλα τα ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη της διαχειριστικής αρχής, από πού προκύπτει η δυνατότητα πραγματοποίησης εργασιών αποναρκοθέτησης από ιδιωτική εταιρία, αλλά απάντηση δεν πήραν.
Έραψαν την σύμβαση στα μέτρα τους
- Στον διαγωνισμό εντοπίζεται το εξής παράδοξο. Ο Λεούδης να δίδει γραπτή εντολή στον ιδιώτη Γ. Κεσσέ να ετοιμάσει τον φάκελο για την υποβολή της πρότασης στην κοινωνία της πληροφορίας και λίγο μετά η ατομική επιχείρηση του Π. Βλάχινου -που υποβάλει την μοναδική προσφορά – να εξουσιοδοτεί τον ίδιο ιδιώτη ( Κεσσέ) να υποβάλλει την πρόταση της στο διαγωνισμό που προκηρύσει η ίδια η περιφέρεια. Δηλαδή ο Κεσσές υποβάλει τον φάκελο και τη πρόταση για λογαριασμό της περιφέρειας και το ίδιο πρόσωπο εμφανίζεται ως άνθρωπος του Βλάχινου να καταθέτει την πρόταση του στο διαγωνισμό. Ρώτησαν οι ελεγκτές τα στελέχη της περιφέρειας τι γνώμη έχουν για το θέμα και εάν τους έχει ξανασυμβεί, αλλά απάντηση δεν πήραν.
- Διαπιστώνεται ανεπίτρεπτος περιορισμός υποψηφίων αναδόχων για το έργο κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τις δημόσιες συμβάσεις. Δηλαδή έστησαν μια διακήρυξη με εντελώς ετερόκλητα μεταξύ του αντικείμενα για να πάρει την δουλειά ο ένας και μοναδικός. Μου έλεγε ειδικός επί της πληροφορικής ότι υπάρχουν εκατοντάδες εταιρίες λογισμικού και πληροφοριακών συστημάτων εγχώριες και εξωχωριες που θα μπορούσαν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό αλλά δεν το έκαναν γιατί υπήρχε το αντικείμενο της πιλοτικής αποναρκοθέτησης. Εντελώς εξειδικευμένο και που το κάνει μόνο ο στρατός.
- Σημειώνεται ότι η «πιλοτική αποναρκοθέτηση» των 200 στρεμμάτων -κατά παράβαση της σύμβασης -γίνεται χωρίς την υποστήριξη του πληροφοριακού συστήματος. Έτσι αναιρείται η ίδια φυσιογνωμία του έργου στα πλαίσια της «ΚτΠ».
- Ζήτησαν οι ελεγκτές από τα στελέχη που είχαν την ευθύνη του διαγωνισμού και της παρακολούθησης του έργου να τους κάνουν επίδειξη του πληροφοριακού συστήματος, δηλαδή την καρδιά, τον πυρήνα του έργου των 4,4 εκ €. Ως πληροφοριακό σύστημα τους έδειξαν την ιστοσελίδα!! που είχε κατασκευασθεί στα πλαίσια της δημοσιότητας του έργου. Διαπιστώνεται λοιπόν ότι πληροφοριακό σύστημα δεν υφίσταται.
Μείωσαν τον εξοπλισμό
- Εν μέσω της εξέλιξης του έργου οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι έγιναν δομικές αλλαγές στο επίπεδο και την ποιότητα του εξοπλισμού που αλλοιώνουν την φυσιογνωμία του έργου. Χωρίς υπογραφή η τροποποίηση της σύμβασης απλά με μια επιστολή που έγινε δεκτή από την επιτροπή. Από έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι ο »κουτσουρεμένος» εξοπλισμός που απέμεινε χρησιμοποιείται σήμερα για άλλους σκοπούς και δραστηριότητες της περιφέρειας.
- Διαπιστώνεται ότι κανένα από τα στελέχη και τους χρήστες του εξοπλισμού που προέβλεπε η σύμβαση τόσο στην δυτική Μακεδονία όσο και στην Ήπειρο δεν είχε εκπαιδευτεί στην αξιοποίηση και λειτουργία του συστήματος.
- Η πυροσβεστική υπηρεσία, που αναφέρεται σε πολλά στάδια της εφαρμογής του έργου, δεν γνωρίζει τίποτα δεν έχει ενημερωθεί και τα στελέχη της δηλώνουν άγνοια η δεν έχουν εκπαιδευτεί στο πληροφοριακό σύστημα.
- Ακόμη και όταν ενημερώνεται ο στρατός, ότι υπάρχει παλιό πολεμικό υλικό από την »πιλοτική αποναρκοθέτηση» για να το παραλάβουν οι πυροτεχνουργοί του και να πιστοποιηθεί η περιοχή ως καθαρή, η αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΣ δεν απαντά. Τελικά τα πυρομαχικά σύμφωνα με την υπάρχουσα αλληλογραφία τα παραλαμβάνει η αστυνομία.
- Στην ιστοσελίδα δημοσιότητας που έχει δημιουργηθεί, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν καταχωρηθεί φωτογραφίες από τα πυρομαχικά που λένε ότι εντόπισαν, δεν έχουν καταχωρηθεί ναρκοπέδια και ύποπτοι χώροι και δεν καταγράφονται ασφαλείς παρακάμψεις των ναρκοθετημένων περιοχών.
- Οι ελεγκτές διαπιστώνουν πλείστες παρατυπίες στο μέγα θέμα της δημοσιότητας και της συλλογής των στοιχείων από τους φορείς. Υπάρχουν στοιχεία ότι πραγματοποιήθηκαν τρεις ημερίδες ενημέρωσης ενώ αγνοούνται τα στοιχεία για άλλες 7 που αναφέρεται ότι έγιναν.
Τα πρόσωπα και οι πληρωμές
Υπεύθυνος του έργου της αποναρκοθέτησης είχε ορισθεί ο τότε προϊστάμενος της διαχειριστικής αρχής Β. Κωτούλας. Το ίδιο πρόσωπο φιγουράρει και ως πρόεδρος της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Μέλη της επιτροπής είναι οι Χ. Κουτσοτόλης (για τις καλές επιδόσεις του γίνεται διευθυντής στην περιφέρεια), Α. Ντίνας διευθυντής της αστυνομικής υποδιεύθυνσης Πτολεμαΐδας, ο δασάρχης Α. Πελτέκης, και ο Ι. Μπαμπαλης. Οι Κουτσοτόλης ως πρόεδρος και Πελτέκης ως μέλος, συμμετέχουν και σε έναν άλλο »προβληματικό» διαγωνισμό αυτόν της τουριστικής προβολής της περιφέρειας που ακυρώθηκε τελικά στο ελεγκτικό συνέδριο.
Οι ημερομηνίες έχουν την δική τους ξεχωριστή σημασία. Ο ανάδοχος του έργου που έχει μια ατομική επιχείρηση τον Ιούνιο του 2007 λαμβάνει προκαταβολή 700.000 €. Από τις 31 Αυγούστου (που η χώρα είναι σε προεκλογική περίοδο) έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2007 δηλαδή σε δώδεκα ημέρες λαμβάνει από την περιφέρεια 1.500.000 €.
Η έρευνα που ξεκίνησε το vetonews θα συνεχισθεί με νέα στοιχεία που θα δούν το φώς της δημοσιότητας.
Πηγή:vetonews.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.