Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Βιολογική «βόμβα» στις Πανελλαδικές

Περισσότερο απαιτητικά από κάθε άλλη χρονιά με ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετικές απαντήσεις ήταν τα θέματα που εκλήθησαν να διαχειριστούν οι υποψήφιοι. Για καλά διαβασμένους και τα ερωτήματα σε Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία
Βιολογική «βόμβα» στις Πανελλαδικές

Σε κατάσταση νευρικής κρίσης βγήκαν από τα εξεταστικά κέντρα όλοι οι υποψήφιοι, αλλά οι μαθητές που διαγωνίστηκαν στη Βιολογία χρειάστηκαν και... ηρεμιστικά.

Ακόμη και οι καθηγητές δυσκολεύτηκαν ν΄ απαντήσουν τα θέματα της Βιολογίας, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι, καθώς ήταν περισσότερο δύσκολα από κάθε άλλη χρονιά και είχαν ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας των δεδομένων, με αποτέλεσμα τώρα οι βιολόγοι να ζητούν σαφείς οδηγίες για τη βαθμολόγηση.

Και στα υπόλοιπα μαθήματα όμως οι υποψήφιοι «γονάτισαν» για να καταφέρουν να δώσουν τις απαντήσεις, διότι τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας.

Στην Ιστορία τα παιδιά έδωσαν μάχη με τον χρόνο προκειμένου ν΄ απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις. Στα μαθηματικά η δυσκολία άρχιζε ήδη από το δεύτερο ζήτημα και όλα τα ερωτήματα ήταν για απαιτητικούς λύτες.

Ανάλογη ήταν η εικόνα και στη Φυσική, όπου οι μαθητές έπρεπε να έχουν απομνημονεύσει ακόμη και τις λεπτομέρειες από το σχολικό βιβλίο. Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι και στα τέσσερα μαθήματα οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι χαμηλές, ενώ στη Βιολογία το άριστα θα είναι άπιαστο όνειρο ακόμη και για τους «τέλειους» μαθητές.

Οπως τονίζει στο «Εθνος» η βιολόγος στα φροντιστήρια «Πουκαμισάς» Νότα Λαζαράκη, τα θέματα ήταν περισσότερο απαιτητικά από κάθε χρονιά και με επιστημονικές ασάφειες. Στο δ1 η γραφική παράσταση είναι δυσερμήνευτη, γεγονός που οδηγεί τους βιολόγους σε διαφορετικές εκτιμήσεις.



Βιολογική «βόμβα» στις Πανελλαδικές


Η Πανελλήνια Ενωση Βιολόγων μάλιστα αναφέρει ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη βαθμολόγηση αυτού του θέματος, ώστε να αξιολογηθεί συνολικά κάθε απάντηση ως προς την επαρκή ανάλυση του φαινομένου και τις αντίστοιχες ποσοτικές μεταβολές οξυγόνου και αποικοδομητών, καθώς δεν ορίζονται από το διάγραμμα ούτε οι αρχικές τιμές ούτε η απόσταση. Συνεπώς δεν στοιχειοθετείται μονοσήμαντη απάντηση.



Τι λέει η Ενωση Βιολόγων
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιολόγων, τα θέματα «είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία. Αναζητούσαν σε ικανό βαθμό την κριτική προσέγγιση και τη σφαιρική γνώση των φαινομένων, γεγονός θετικό. Παράλληλα όμως, υπάρχουν ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας των δεδομένων με τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται.
Βιολογική «βόμβα» στις Πανελλαδικές

Το προηγούμενο απαιτεί την κατάλληλη στάση κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών. Οταν αναζητείται η ανάδειξη της κριτικής σκέψης των υποψηφίων, θα πρέπει, αφενός η διατύπωση των θεμάτων να είναι διδακτικά αξιόπιστη και προσεγμένη και αφετέρου η αξιολόγηση να δέχεται ισότιμα κάθε τεκμηριωμένη ερμηνεία των δεδομένων και όχι να εξαντλείται στην τυπική παράθεση αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου.

Επίσης, προϋποθέτει έναν ανάλογο τρόπο διδασκαλίας των αντικειμένων. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς».

Αυξημένων απαιτήσεων τα ζητήματα
ethnos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.