Πειρατές της Καραϊβικής : «Σε άγνωστα νερά»
του Ρομπ Μάρσαλ
με τους Τζόνι Ντεπ, Πενέλοπε Κρουζ, Ίαν Μακ Σέιν, Τζέφρι Ρας, Κέβιν Ρ. Μακ Νάλι, Σαμ Κλάφλιν, Αστρίντ Μπερζές-Φρισμπέ, Στίβεν Γκράχαμ, Ρίτσαρντ Γκρίφιθς, Κιθ Ρίτσαρντς, Τζέμα Γουόρντ
ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο κάπτεν Τζακ Σπάροου μπλέκει σε νέες περιπέτειες, όταν συναντά την Αντζέλικα, μια γυναίκα από το σκοτεινό παρελθόν του. Σαστισμένος από την αναπάντεχη επανεμφάνισή της στη ζωή του, κι ενώ προσπαθεί να καταλάβει αν εκείνο που την τράβηξε κοντά του είναι η… ακαταμάχητη γοητεία του ή η σφοδρή της επιθυμία να ανακαλύψει την θρυλική “Πηγή της Αιώνιας Νιότης”, ο Τζακ καταλήγει αιχμάλωτος του φοβερού και τρομερού Μαυρογένη – του κουρσάρου που τρέμουν όλοι οι πειρατές! Στα μάτια του Τζακ, ωστόσο, η πανούργα Αντζέλικα φαντάζει πολύ πιο επικίνδυνη από τον διαβόητο αρχιπειρατή...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Τζόνι Ντεπ επιστρέφει στο ρόλο του σταθερά ασυμβίβαστου και αξιολάτρευτα αντισυμβατικού πειρατή Τζακ Σπάροου, αποφασισμένος να μας ταξιδέψει σε άγνωστες θάλασσες που κρύβουν τρομερούς κινδύνους, αλλά και σε επίγειους παραδείσους που θα κάνουν τη φαντασία μας να οργιάζει. Επικεφαλής ενός εντυπωσιακού διεθνούς καστ, με αρκετά νέα πρόσωπα στις τάξεις του, όπως η Πένελοπε Κρουζ, ο Ίαν Μακ Σέιν, ο Στίβεν Γκράχαμ και ο Ρίτσαρντ Γκρίφιθς, αλλά και κάποια ιδιαίτερα οικεία. Παρών για 4η συνεχόμενη φορά, στο ρόλο του Τζόσαμι Γκιμπς, πιστού συντρόφου του κάπτεν Τζακ, ο Κέβιν Ρ. Μακ Νάλι και ο ασυναγώνιστος Τζέφρι Ρας, ο οποίος ως κάπτεν Μπαρμπόσα εξακολουθεί να… φυτρώνει εκεί που δεν τον σπέρνουν, ανατρέποντας διαρκώς τα σχέδια του αγαπημένου μας ήρωα.
Στην καρέκλα του σκηνοθέτη συναντάμε για πρώτη φορά τον Ρομπ Μάρσαλ (“Chicago”, “Αναμνήσεις μιας Γκέισας”, “Εννέα”), ο οποίος πήρε την σκυτάλη από τον Γκορ Βερμπίνσκι, ενώ το σενάριο υπογράφουν εκ νέου οι Τεντ Έλιοτ και Τέρι Ρόσιο, βασισμένοι αυτή τη φορά στο best seller μυθιστόρημα “On stranger tides” του Τιμ Πάουερς.
Ένα sequel αλλιώτικο από τ’ άλλα…
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΤο 2007, λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων του φιλμ “Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου”, ο παραγωγός Τζέρι Μπρουκχάιμερ είχε δηλώσει ξεκάθαρα πως οι “Πειρατές της Καραϊβικής” είχαν σχεδιαστεί ως τριλογία. Η πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία του τρίτου και τελευταίου αυτού μέρους, ωστόσο, ώθησε τους επικεφαλής της Disney να μην αποκλείσουν το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποια στιγμή στο μέλλον και άλλη συνέχεια. Και να που, τέσσερα χρόνια αργότερα, ο κάπτεν Τζακ Σπάροου και η παρέα του σαλπάρουν για νέες, ακόμη πιο συναρπαστικές περιπέτειες.
«Φυσικά και δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε το γεγονός της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας του franchise», ομολογεί ο παραγωγός Τζέρι Μπρουκχάιμερ. «Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός πως το εν λόγω franchise κατάφερε να ξανακάνει μόδα το είδος της πειρατικής περιπέτειας, το οποίο είχε “εκλείψει” από τις κινηματογραφικές αίθουσες για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Και, στο κάτω-κάτω της γραφής, ποιοι είμαστε εμείς που θα στερήσουμε από το… φιλοθέαμον κοινό την ευκαιρία να παρακολουθήσει τον πολυαγαπημένο του τυχοδιώκτη τον θαλασσών σε νέες περιπέτειες;»
«Ίσως και να χάρηκα περισσότερο απ’ όλους για την επιστροφή του κάπτεν Τζακ στη μεγάλη οθόνη», αναφέρει ο Τζόνι Ντεπ. «Ομολογώ πως, κατόπιν ολοκλήρωσης της αρχικής τριλογίας, βαθιά μέσα μου ήλπιζα να μην ήταν και η τελευταία φορά που θα ενσάρκωνα τον απίθανο αυτό τύπο. Όλη αυτή η ηθελημένη ασέβεια, η ανατρεπτικότητα και η χαριτωμένη… αφέλεια που τον χαρακτηρίζουν, με αναζωογονούσαν αφάνταστα. Ποτέ άλλοτε δεν είχα νιώσει τόσο άνετα σε κάποιον ρόλο».
Τόσο ο Μπρουκχάιμερ, όσο και ο Ντεπ ήταν απόλυτα σύμφωνοι με την ανάθεση της σκηνοθεσίας των τέταρτων “Πειρατών” στον Ρομπ Μάρσαλ, θεωρώντας τον ιδανικό ενορχηστρωτή μιας τόσο μεγαλεπήβολης παραγωγής, ένεκα της μεγάλης του εμπειρίας σε επιβλητικά πολυθεάματα με έμφαση στην κινησιολογία των ηθοποιών, του εξαιρετικού του γούστου, αλλά και του πηγαίου του ταλέντου στην αφήγηση ιστοριών.
«Ανέκαθεν, το θεματικό πάρκο των πειρατών ήταν από τις αγαπημένες μου βόλτες της Disneyland», αναφέρει ο Μάρσαλ. «Και, όσον αφορά στις ταινίες, πάντα ήμουν από τους πρώτους που έτρεχαν στις αίθουσες, με το που έκαναν την πρεμιέρα τους οι νέοι “Πειρατές της Καραϊβικής”. Φανταστείτε, λοιπόν, τον ενθουσιασμό μου, όταν οι παραγωγοί μου ανακοίνωσαν πως τους ενδιέφερε να συνεργαστούμε στο τέταρτο φιλμ της σειράς».
Το σεναριακό δίδυμο της αρχικής τριλογίας επέστρεψε δριμύτερο με μια πληθώρα νέων ιδεών, εμπνευσμένη από την ιστορία και τις παραδόσεις των μεγαλύτερων θαλασσοπόρων, αλλά και τη μυθολογία γύρω από τους πιο ξακουστούς πειρατές. Ιδέες, οι οποίες υλοποιήθηκαν και με το παραπάνω στην ταινία “Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά”.
«Στόχος μας ήταν να ολοκληρώσουμε μια ιστορία, η οποία θα μπορούσε να σταθεί και ανεξάρτητα από τα όσα έχουν συμβεί στις ταινίες που προηγήθηκαν», εξηγεί ο Τέρι Ρόσιο. «Το βιβλίο του Τιμ Πάουερς αποτέλεσε για μας ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, ιδίως από τη στιγμή που μας ενέπνευσε να εντάξουμε στην ιστορία τον χαρακτήρα του Μαυρογένη, ο οποίος θεωρείται ο σπουδαιότερος, αλλά και ο πλέον αδίστακτος πειρατής όλων των εποχών».
«Πολύτιμος συνεργάτης στάθηκε στο πλευρό μας και ο Τζόνι (Ντεπ)», συνεχίζει ο Ρόσιο. «Μας βοήθησε ποικιλοτρόπως σε θέματα πλοκής και διαλόγων, αλλά κυρίως μας έδωσε να κατανοήσουμε σε βάθος τον χαρακτήρα του Τζακ, ο οποίος αποτελεί πια ένα τρόπον τινά… alter ego του».
ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ CASTING
“Πειρατές της Καραϊβικής” χωρίς τον κάπτεν Τζακ Σπάροου στο… πηδάλιό τους, δε νοούνται. Και ουδεμία αμφιβολία χωράει περί τούτου. Από την άλλη, ωστόσο, η απόφαση των δημιουργών της νέας προσθήκης στο εξαιρετικά δημοφιλές και προσοδοφόρο αυτό franchise να ανοίξουν μια νέα σελίδα στη ζωή του αγαπημένου μας πειρατή, από την οποία θα απουσίαζε τόσο ο χαρακτήρας της Ελίζαμπεθ Σουάν (Κίρα Νάιτλι), όσο κι εκείνος του Γουίλ Τέρνερ (Ορλάντο Μπλουμ), καθιστούσε επιτακτική την ανάγκη ύπαρξης μιας νέας φουρνιάς ελκυστικών χαρακτήρων.
Ο Τεντ Έλιοτ και ο Τέρι Ρόσιο έδωσαν κι εδώ τη λύση, παρουσιάζοντας τους χαρακτήρες της φλογερής πειρατίνας Αντζέλικα, του διαβολικού κουρσάρου Μαυρογένη, του παράτολμου ιεραπόστολου Φίλιπ Σουίφτ και της μυστηριώδους όσο και σαγηνευτικής γοργόνας Syrena.
Έχοντας συνεργαστεί στο παρελθόν με τον Τζόνι Ντεπ (“Blow”, 2001) και έχοντας αποσπάσει πέρυσι μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο “Εννέα” του Μάρσαλ, η Πενέλοπι Κρουζ από την πρώτη στιγμή φάνταζε ιδανική επιλογή για να ενσαρκώσει την Αντζέλικα, τον βασικό, δηλαδή, γυναικείο χαρακτήρα της νέας ταινίας.
«Για πρώτη φορά στη σειρά, ο παλιός καλός μας Τζακ βρίσκει απέναντί του ένα θηλυκό, το οποίο τον κοντράρει στα ίσια σε θέματα εγωκεντρισμού και πανουργίας», εξηγεί ο Ρόσιο. «Αναμενόμενα, όλος αυτός η δυναμισμός και η έφεση στις δολοπλοκίες που υποσχόταν ο ρόλος, αποτέλεσε ένα ισχυρότατο δέλεαρ για την Πενέλοπε».
«Λατρεύω τις τρεις πρώτες ταινίες και θαυμάζω το πώς προσέγγισε ο Τζόνι τον κεντρικό ρόλο», αναφέρει η Κρουζ. «Είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύ το διασκεδάζει υποδυόμενος τον Τζακ Σπάροου και ήταν μια μοναδική ευκαιρία να αισθανθώ κι εγώ κάτι ανάλογο, αναλαμβάνοντας τον ρόλο της Αντζέλικα, μιας επιδέξιας πειρατίνας που δε μασάει τα λόγια της. Κι από την άλλη, θα είχα τη δυνατότητα να ξαναδουλέψω με τον Ρομπ, ο οποίος μου είχε αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων κατά την περσινή συνεργασία μας στο “Εννέα”. Πρόκειται για δύο πραγματικούς gentlemen».
«Η Πενέλοπε συνδυάζει ιδανικά το χιούμορ, το sex-appeal, τον δυναμισμό, την ορμητικότητα και το πάθος που χρειάζεται μια γυναίκα, ώστε να μπορέσει να “αναμετρηθεί” με τον Τζακ Σπάροου του Ντεπ», επισημαίνει ο Μάρσαλ.
«Οι δυο τους υπήρξαν εραστές στο παρελθόν, αλλά εκείνος την πρόδωσε», συνεχίζει η Κρουζ. «Και παρότι η Αντζέλικα εξακολουθεί να τον αγαπά, θέλει να τον εκδικηθεί, οπότε αποφασίζει να τον παραπλανήσει, ώστε να τη βοηθήσει στην αναζήτηση της προς την “Πηγή της Αιώνιας Νιότης”».
Για το ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο του πολυθρύλητου πειρατή Μαυρογένη, ο οποίος αποτελεί και τον σατανικότερο από τους κακούς που έχουν εμφανιστεί στη σειρά, ο Μπρουκχάιμερ και ο Μάρσαλ δεν δυσκολεύτηκαν να καταλήξουν στον πολύπειρο βρετανό ηθοποιό Ίαν Μακ Σέιν.
«Αυτό που μου αρέσει περισσότερο στον χαρακτήρα του Μαυρογένη, είναι το ότι εκ πρώτης όψεως σου δίνει την εντύπωση ενός απολύτως λογικού ανθρώπου», αναφέρει ο Ντεπ. «Όσο καλύτερα τον γνωρίζεις ωστόσο, συνειδητοποιείς πως δεν είναι παρά ένας ψυχρός δολοφόνος χωρίς ίχνος ανθρωπιάς μέσα του. Κάποιος που δε θα διστάσει να πατήσει – κυριολεκτικά – επί πτωμάτων, προκειμένου να φτάσει στην επίτευξη των στόχων του. Αυτό είναι που τον κάνει τόσο επικίνδυνο και θεωρώ πως ο Ίαν είναι εξαιρετικός στον συγκεκριμένο ρόλο».
Η τέταρτη ταινία της σειράς, όμως, θα μας συστήσει και δύο “ολόφρεσκα” πρόσωπα, τα οποία επιλέχθηκαν για τους ρόλους της Syrena και του Φίλιπ Σουίφτ. Μετά από αλλεπάλληλες οντισιόν ανά τον κόσμο, οι παραπάνω ρόλοι κατέληξαν στην 25χρονη Γαλλοϊσπανίδα ηθοποιό και μοντέλο Αστρίντ Μπερζέ-Φρισμπέ και στον συνομήλικό της Σαμ Κλάφλιν από το Ίπσουιτς της Αγγλίας, οι οποίοι έκλεψαν εξίσου τις εντυπώσεις με την παρουσία τους στα screen tests, γεμίζοντας ενθουσιασμό τον παραγωγό, τον σκηνοθέτη, αλλά και τις τρεις casting directors της ταινίας.
«Υποδύομαι έναν ιεραπόστολο που παραμένει σταθερός στα πιστεύω του και βάζει τα δυνατά του να “διορθώσει” τις αθλιότητες που έχει κάνει ο Μαυρογένης», εξηγεί ο Κλάφλιν. «Η γνωριμία του με τη Syrena, ωστόσο, θα τον οδηγήσει σε ένα αναπάντεχο ταξίδι αυτογνωσίας, καθώς μέχρι τότε δεν είχε καμία επαφή με το ασθενές φύλο».
«Η Syrena διαφέρει κατά πολύ από τις υπόλοιπες γοργόνες», αναφέρει η Μπερζέ-Φρισμπέ. «Αντιμετωπίζει πολύ διαφορετικά τους ανθρώπους – συνδέεται μαζί τους. Και από τη στιγμή, ειδικά, που γνωρίζει τον Φίλιπ, αρχίζει να νιώθει μια πολύ μεγάλη αλλαγή μέσα της, η οποία και θα καθορίσει την μοίρα και τον δύο τους».
Αν υπάρχει έστω ένας χαρακτήρας, ο οποίος να γνώρισε σχεδόν ανάλογη με τον Τζακ Σπάροου “αποθέωση” από τους fans της σειράς, αυτός δεν είναι άλλος από τον απολαυστικά μοχθηρό Χέκτορ Μπαρμπόσα του Τζέφρι Ρας. Φυσικά, ο εν λόγω “κύριος” δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα (νέα) πλάνα της δημιουργικής ομάδας.
«Όταν πληροφορήθηκα πως γυρίζεται και τέταρτη ταινία, ενθουσιάστηκα, καθώς η συνεργασία μου με τον Τζόνι υπήρξε μία από τις πλέον ευχάριστες εμπειρίες της καριέρας μου», ομολογεί ο Ρας. «Το διασκέδασα αφάνταστα με όλη αυτή την συνεχιζόμενη κόντρα που επικρατεί ανάμεσα στους χαρακτήρες μας».
«Ακόμη και στις περιπτώσεις που ο κάπτεν Τζακ και ο Μπαρμπόσα αναγκάζονταν να συμμαχήσουν, πάντα εύρισκαν μια αφορμή για να διαπληκτιστούν», αναφέρει ο Ντεπ. «Και, πραγματικά, το θεωρώ ευχής έργο ότι στη νέα ταινία θα βρεθούμε να διασταυρώνουμε εκ νέου τα ξίφη μας με τον Τζέφρι – λεκτικά, αλλά και… κυριολεκτικά!».
MAKING OF…
Οι παραγωγοί του “Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά” υπόσχονται η νέα αυτή προσθήκη στο υπερεπιτυχημένο franchise να ξεπεράσει κάθε προσδοκία, δική μας αλλά και δική τους, αποτελώντας μια επική περιπέτεια γεμάτη καταιγιστική δράση και αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, με άφθονο χιούμορ και μπόλικο “σαματά”, η οποία θα μας ταξιδέψει σε μαγευτικούς προορισμούς και εκπληκτικές τοποθεσίες, μέσα από σεκάνς που – ενίοτε – κόβουν την ανάσα.
«Βάλαμε τα δυνατά μας, ώστε οι νέοι “Πειρατές της Καραϊβικής” να προσφέρουν στους θεατές ακόμη περισσότερες και, κυρίως, δυνατότερες συγκινήσεις σε σχέση με ό,τι έχουν συνηθίσει στις προηγούμενες ταινίες», σημειώνει ο Μπρουκχάιμερ. «Και, αναθέτοντας στον δις βραβευμένο με Όσκαρ Τζον Μάιρε την οργάνωση της παραγωγής, βάλαμε πλώρη για γυρίσματα σε ολότελα νέους προορισμούς, από την εξωτική Χαβάη και το πολύβουο Λος Άντζελες, μέχρι το γραφικό Πουέρτο Ρίκο και το αριστοκρατικό Λονδίνο».
Πρώτος σταθμός, οι χαβανέζικες νήσοι Kauai και Oahu με το εκθαμβωτικό φυσικό τους κάλλος, οι οποίες ήταν αυτό ακριβώς που ζητούσε ο παραγωγός, αναφερόμενος στην επιτακτική ανάγκη εύρεσης τοποθεσιών που να σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό με την παραδεισένια ομορφιά τους. Εκεί γυρίστηκαν οι σκηνές που διαδραματίζονται στο αραξοβόλι, αλλά και επί του καραβιού “Η Εκδίκηση της Βασίλισσας Άννας”, δηλαδή το άκρως επιβλητικό πειρατικό του Μαυρογένη. Ένα καράβι, το οποίο, έτσι όπως το οραματίστηκε και το κατασκεύασε ο Μάιρε, αποτελεί ένα πραγματικό έργο τέχνης! Ένας πελώριος, απόκοσμος, σκουρόχρωμος όγκος, “διακοσμημένος” με τα απομεινάρια των δύστυχων θυμάτων του αδίστακτου κουρσάρου, στην πρύμνη του οποίου δεσπόζει ένας υπερμεγέθης κλίβανος, όπου ο Μαυρογένης αρέσκεται να… αποτεφρώνει τους αιχμαλώτους του. Και όσον αφορά στο ακρόπρωρό του, είναι εμπνευσμένο από την αυθεντική (πειρατική) σημαία του Μαυρογένη, και απεικονίζει έναν μεγαλόσωμο κερασφόρο σκελετό, ο οποίος στο ένα του χέρι κρατά μια κούπα και στο άλλο μια λόγχη. Αν μη τι άλλο, ιδανική “πρόσοψη” για το καμάρι ενός τόσο… σκοταδόψυχου θαλασσόλυκου!
Παρ’ όλα αυτά, στο κατάστρωμα του εφιαλτικού αυτού σκηνικού, είναι γυρισμένη και μία από τις ομορφότερες σκηνές ολόκληρης της ταινίας: ένα ατμοσφαιρικό παιχνίδι αποπλάνησης και διπλοπροσωπίας ανάμεσα στον κάπτεν Τζακ και την Αντζέλικα, υπό το φως ενός ολόγιομου φεγγαριού και υπό τους ήχους του μαντολίνου του Σκραμ (Στίβεν Γκράχαμ).
Δεύτερος σταθμός, το Λος Άντζελες και πιο συγκεκριμένα το Long Beach, όπου βρίσκεται αραγμένο το “HMS Surprise”, μια πανέμορφη ρέπλικα της βρετανικής φρεγάτας “HMS Rose” του 1757, η οποία και χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες των σκηνών, όπου βλέπουμε τον Κάπτεν Μπαρμπόσα να σχίζει τα κύματα με το καράβι του. Στο Λος Άντζελες, άλλωστε, εντός των studios της Universal, βρίσκεται και το μεγαλειώδες σετ του Whitecap Bay, μήκους 105 μέτρων και βάθους περίπου 7 μέτρων, σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Μάιρε. Πρόκειται για ένα απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον, αποτελούμενο από μια σειρά από εφαπτόμενες τσιμεντένιες δεξαμενές, εντός των οποίων μπορούν να γυριστούν οι πλέον απαιτητικές υδάτινες σεκάνς, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Εντός του συγκεκριμένου σετ γυρίστηκαν οι σκηνές όπου οι ήρωές μας έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με τις πανέμορφες, αλλά κακόβουλες γοργόνες, οι οποίες παρασύρουν με τα θέλγητρά τους, τούς ανυποψίαστους ναυτικούς, οδηγώντας τους σε βέβαιο θάνατο. Εκεί μάλιστα πληροφορούνται και το μέρος όπου βρίσκεται κρυμμένη η ακριβοθώρητη “Πηγή της Αιώνιας Νιότης”.
Επόμενος σταθμός της παραγωγής η Καραϊβική, και πιο συγκεκριμένα στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, για κάποια εξωτερικά γυρίσματα στο ισπανικό οχυρό Castillo de San Cristobal, αλλά και στο γνωστό ερημονήσι Palominito, το οποίο βρίσκεται στα ανοιχτά της παράκτιας περιοχής του Fajardo, γνωστού και ως “η πόλη που φυλά τον ήλιο της Καραϊβικής”.
Τελευταίος σταθμός η Αγγλία, και πιο συγκεκριμένα το Λονδίνο, ένας προορισμός, ο οποίος, σύμφωνα με τον Μπρουκχάιμερ «προσέδωσε στην παραγωγή έναν εντελώς άλλον αέρα – έναν αέρα πολιτισμού, καθώς είναι από τις σπάνιες φορές που ο Τζακ Σπάροου και η κουστωδία του αφήνουν πίσω τους τις δύσβατες ζούγκλες, τους αχανείς ωκεανούς και τα κακοφτιαγμένα αποικιακά φυλάκια». Αναμενόμενα, τα περίφημα Pinewood Studios αποτέλεσαν την βάση των επιχειρήσεων του Μάιρε και των συνεργατών του. Εντούτοις, ορισμένα από τα γνωστότερα ιστορικά κτήρια της γύρω περιοχής, όπως το Παλιό Βασιλικό Ναυτικό Κολλέγιο (Old Royal Naval College) στο Γκρίνουιτς, το Ανάκτορο Χάμπτον Κορτ (Hampton Court Palace), κάποτε οικία του Ερρίκου του 8ου, και η έπαυλη Knole House στο Sevenoaks του Κεντ, έπαιξαν ρόλο φόντου… πολυτελείας σε ορισμένες από τις σημαντικότερες σεκάνς της ταινίας.
Η πλέον πολυαναμενόμενη σεκάνς του “Σε Άγνωστα Νερά”, ωστόσο, δεν είναι άλλη από εκείνη όπου ο κάπτεν Τζακ και οι υπόλοιποι ήρωες της ταινίας αντικρίζουν για πρώτη φορά την “Πηγή της Αιώνιας Νιότης”.
Ο Τζον Μάιρε, έχοντας βάλει ως στόχο οι θεατές να νιώσουν στο έπακρο το δέος της πρώτης αυτής επαφής με το “ιερό δισκοπότηρο” των απανταχού θαλασσοπόρων, άγγιξαν το αποκορύφωμα της δημιουργικότητάς τους. Κάθε σπιθαμή, σχεδόν, του αχανούς σετ του Άλμπερτ Μπροκόλι, όπου γυρίστηκαν όλα τα James Bond, καταλήφθηκε από τα γιγαντιαία σκηνικά της “πηγής”, τα οποία χρειάστηκε να περάσουν τρεις μήνες για να ολοκληρωθούν πλήρως, αποτελώντας έτσι το εντυπωσιακότερο επίτευγμα του Μάιρε και της πολυτάλαντης ομάδας των συνεργατών του.
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
• Η ταινία “Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά” είναι η πρώτη του franchise, η οποία γυρίστηκε σε Disney Digital 3D και η πρώτη μεγάλου μήκους στην οποία χρησιμοποιήθηκαν οι νέες, επαναστατικής τεχνολογίας ψηφιακές κάμερες Red One. Μάλιστα, όπως διευκρινίζει ο Μπρουκχάιμερ, «πρόκειται για την πρώτη επική περιπέτεια, η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφήθηκε τρισδιάστατα on location και όχι μπροστά σε green screen ή εντός διαφόρων sound stages».
• Τις γοργόνες ενσαρκώνουν πανέμορφες ηθοποιοί και επαγγελματίες μοντέλα (ανάμεσά τους και η Αυστραλιανή supermodel Τζέμα Γουόρντ), αλλά και 22 αθλήτριες της συγχρονισμένης κολύμβησης, η πλειοψηφία των οποίων είχε λάβει μέρος στην Ολυμπιάδα του Πεκίνου. Τη μεταμόρφωσή τους για τις ανάγκες της ταινίας ανέλαβαν οι τεχνικοί της Industrial Light & Magic.
• Ο 13χρονος Άγγλος ηθοποιός Ρόμπι Κέι (“Γυναίκες Έτοιμες για Όλα”) είναι και επίσημα ο πρώτος ανήλικος πειρατής της σειράς.
• Στο εντυπωσιακό καστ ξανασυναντάμε και τον Κιθ Ρίτσαρντς, ο οποίος υποδύεται για μια ακόμη φορά τον κάπτεν Τιγκ, πατέρα του Τζακ Σπάροου.
• Το πρωτότυπο score της ταινίας υπογράφει για τρίτη συνεχόμενη φορά ο πολυβραβευμένος Γερμανός μουσικοσυνθέτης Χανς Τσίμερ, ο οποίος εδώ συνεργάζεται σε κάποια κομμάτια με τους Rodrigo Y Gabriela, ένα καταξιωμένο ντουέτο βιρτουόζων της ακουστικής κιθάρας με καταγωγή από το Μεξικό.
• Από τις φορεσιές των βασικών χαρακτήρων της ταινίας, αδιαμφισβήτητα την παράσταση κλέβει εκείνη του Μαυρογένη, η οποία, σύμφωνα με την πολύπειρη ενδυματολόγο Πένι Ρόουζ, δανείζεται άφθονα στοιχεία από τον ενδυματολογικό κώδικα των περίφημων… «Hell’s Angels»!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.