Προ ημερών ο Δήμαρχος Καστοριάς έδωσε συνέντευξη στην εφημερίδα Νέα της Καστοριάς με την συμπλήρωση 100 ημερών από την ανάληψη της Δημαρχίας. Στην ερώτηση:" Ποιές οι σκέψεις για την τουριστική αξιοποίηση και επιπλέον ανάδειξη της Καστοριάς;
Απάντησε : Σκοπεύουμε να προμηθευτούμε κάποια τουριστικά λεωφορεία, τα οποία παρουσία ξεναγού θα κάνουν μια διαδρομή που θα δείχνει στον κόσμο όλα τα αξιοθέατα της Καστοριάς.
Για παράδειγμα τα μοναστήρια του δήμου, το Λιμναίο Οικισμό, τα κέρινα ομοιώματα στο Μαυροχώρι, το Ντολτσό, τη Σπηλιά του Δράκου, τη Μαυριώτισσα, τον γύρο της λίμνης, το Απόζαρι, τον προφήτη Ηλία, τις εκκλησίες, τα αρχοντικά και αργότερα τους ορεινούς όγκους Βιτσίου και Γράμμου, τα πλίνθινα των Κορεστείων, το απολιθωμένο δάσος στο Νόστιμο και ούτω καθεξής"
Επάνω σε αυτό αν και στο παρελθόν έχουμε ξανά τοποθετηθεί θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις.
Καταρχήν πριν την υλοποίηση της ιδέας θα πρέπει να γίνει κάποια οικονομοτεχνική μελέτη για να δει και ο Δήμος αν η πρόταση αυτή τον συμφέρει οικονομικά. Εκτός από την αγορά «κάποιων» λεωφορείων θα πρέπει να συνυπολογίσει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης τους. Θα χρειαστεί πρόσληψη «κάποιων» οδηγών και «κάποιων ξεναγών». Με τι τουριστική κίνηση ο Δήμος θα καλύπτει τουλάχιστον τα έξοδα του; Στις καθημερινές μέρες του χρόνου οι επισκέπτες είναι ελάχιστοι αλλά και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η τουριστική κίνηση πέφτει σημαντικά. Ποιο θα είναι το εισιτήριο με πόσα άτομα θα πρέπει να ξεκινάει; Αυτά θα πρέπει να απαντηθούν πρώτα και μετά να γίνει όποια κίνηση.
Ωστόσο νομίζουμε ότι ο Δήμος πρώτα θα πρέπει να αναδείξει τα ίδια τα μνημεία της πόλης και τα μουσεία. Να τα επανδρώσει όπου υπάρχουν έλλειψης , να προσλάβει καταρτισμένα και πολύγλωσσα άτομα για την ξενάγηση σε διάφορα τουριστικά αξιοθέατα (έχουμε δει χρέη ξεναγού να εκτελεί σχολικός φύλακας κατά το παρελθόν ), να ανοίξει στο κοινό τις βυζαντινές εκκλησίες και κυρίως την Κουμπελίδικη , (χωρίς να χρειάζεται να ψάχνεις το φύλακα) και γενικότερα να υπάρχει ένα κέντρο πληροφόρησης των τουριστών στην είσοδο της πόλης όπου θα δίνει πληροφορίες , χάρτες και ενημερωτικά για τα μουσεία και τις ώρες λειτουργίας τους . Ακόμα –ακόμα να μπορούν να αγοράζουν από το τουριστικό περίπτερο ενιαιο εισητήριο για την είσοδο σε όλα τα μουσεία του Δήμου .Ότι γίνεται δηλαδή σε όλες τις τουριστικές πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Για να λειτουργήσει σωστά όλο αυτό ,θα πρέπει επιτέλους κάποια δημοτική αρχή και ελπίζουμε να είναι η σημερινή, που θα ασχοληθεί με την σωστή σήμανση της πόλης .
Ο Δήμος δημιουργώντας τις κατάλληλες υποδομές και υπηρεσίες θα δώσει κίνητρα και στον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει στον τουρισμό της πόλης. Αντί λοιπόν ο Δήμος να γίνει επιχειρηματίας να προσανατολιστεί στην δημιουργία προϋποθέσεων για ιδιωτικές επενδύσεις..
Η ιδέα αυτή εν μέρει μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς την αγορά τουριστικών λεωφορείων αλλά μέσα από την λίμνη. Αφού το μέσο στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει. Μια πρόταση που κάνουμε στον Δήμο για να την εξετάσει είναι να ξεκινάει το καραβάκι από την Βόρεια Παραλία με κατεύθυνση την Σπηλιά του Δράκου και από εκεί στο Λιμναίο Οικισμό ή προς το Μαυροχώρι . Πέρα από την απλή βόλτα να μπορεί να κάνει διαδρομή μέσα από την λίμνη συνδέοντας παραλίμνια αξιοθέατα και μνημεία.
Πνευματικό κέντρο
Τέλος στην ίδια συνέντευξη αναφέρθηκε και στο πνευματικό κέντρο, λέγοντας ότι είναι στα σχέδια του Δήμου η υλοποίηση του και υπάρχουν δυο περιπτώσεις." Η μία είναι να κατεδαφιστεί το παλιό πνευματικό κέντρο και να γίνει καινούριο στη θέση του με την αξιοποίηση της κληρονομιάς Παπαλαζάρου, είτε των μετρητών είτε των ακινήτων και η δεύτερη είναι να γίνει καινούριο πνευματικό κέντρο στην είσοδο της πόλης, στο κτήμα απέναντι από το Ενυδρείο."
Σίγουρα θετική η εξέλιξη αυτή.... (αλλα για να δούμε)..Αν όντως γίνει πράξη, θα ικανοποιήσει ένα αίτημα όλων των Καστοριανών..
Μπέτσκας
1 σχόλια:
Γενικά το πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης είναι ανύπαρκτο, μέχρι στιγμής δεν είδαμε και δεν ακούσαμε τίποτα σοβαρό και μελετημένο που να δίνει την εντύπωση πως οι υπεύθυνοι έχουν έστω και την παραμικρή ιδέα sto θέμα διαχείρισης πολιτισμικής κληρονομιάς.
Ιδέες και πλάνα γραμμένα στο γόνατο, καμία δομημένη μακροπρόθεσμη μελέτη και τίποτα που να προδίδει όραμα και γνώση.
Με μπακαλοσυνταγές του τύπου λεωφορεία (συμφωνώ με την κριτική σας) και άλλα χαριτωμένα που έχουμε ακούσει, δεν πρόκειται ποτέ να δώσουν ώθηση στον τουρισμό - πολιτισμό.
Πέρασαν 100 μέρες και δεν είδαμε ούτε μισή εκδήλωση που να προβάλλει έστω και ένα μνημείο της πόλης της Καστοριάς, για να μη μιλήσω για το Δήμο.
Και όποιος είδε το τουριστικό περίπτερο του Δήμου στην πρόσφατη έκθεση στην Αθήνα, έχει ντραπεί και έχει εξοργιστεί με την ελαφρότητα, την έλλειψη διορατικότητας και την άγνοια των πολιτικών προσώπων που εμπλέκονται με τα πολιτικά δρώμενα και το μέλλον της Καστοριάς.
Αν η Καστοριά ήταν πρόσωπο θα είχε κάνει μήνυση στο Δήμο για δυσφήμιση. Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται μια πόλη με τέτοιο τουριστικό δυναμικό το 2011 με κούκλα ντυμένη Μακεδονομάχο, λάβαρο στον τοίχο και καλαθάκια δώρων με όσπρια και κρασιά και τέλος;
Όλος αυτός ο πλούτος σε μνημεία και ιστορία, για να μη μιλήσω για τη λίμνη και τη φύση, δεν είναι κεφάλαιο;
Να μην μας κοροϊδεύουν και να μην κοροϊδευόμαστε, δεν ξέρουν και δεν μπορούν να αντιληφθούν το μέγεθος των δυνατοτήτων της Καστοριάς, είναι δυστυχώς αμόρφωτοι σε θέματα διαχείρισης πολιτισμικής κληρονομιάς, μην περιμένετε τίποτε.
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.