Η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής, με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και της αποτελεσματικότερης χρήσης των πόρων, όπως προβλέπεται στο Μνημόνιο 3, που αποτελεί δυστυχώς και το μνημόσυνο του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Μέσα σε αυτό το γενικότερο κλίμα «συμμαζέματος», έρχεται η πρόταση του Υπουργείου για συγχωνεύσεις-συμπτύξεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Μάλιστα δείχνοντας το δημοκρατικό πνεύμα που διέπει το Υπουργείο, δημοσιοποιήθηκε παράθυρο διαβούλευσης στο διαδίκτυο, στο οποίο μπορούμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας μέσα σε τρεις μέρες.
Για άλλη μια φορά καλούμαστε να συζητήσουμε για προειλημμένες αποφάσεις. Καλούμαστε να συμμετέχουμε σε έναν προσχηματικό διάλογο, που εμφορείται από την ίδια αντιεκπαιδευτική αντίληψη διάλυσης του ΟΕΔΒ και του ΟΣΚ, καθώς επίσης και της μείωσης κατά 50% της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών.
Ο Σύλλογός μας από το 2008 έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση. Σίγουρα πρέπει να γίνουν κάποιες διορθωτικές κινήσεις που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων. Σίγουρα πρέπει να γίνουν αλλαγές που θα βελτιώσουν τους παιδαγωγικούς όρους της εκπαίδευσης και θα αποβούν προς όφελος του μαθητή. Όλα αυτά όμως πρέπει να είναι η συνισταμένη του κοινωνικού διαλόγου, όπου θα συμμετέχουν επί ίσους όρους όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, τοπική αυτοδιοίκηση, Υπουργείο. Πρέπει να είναι απαίτηση των τοπικών κοινωνιών, αφού πρώτα ενημερωθούν εμπεριστατωμένα πάνω στο θέμα.
Ρωτάμε:
1. Ποια τα παιδαγωγικά κριτήρια των πληθωρικών τμημάτων που θα δημιουργηθούν;
2. Ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή που θα στεγάσει τα σχολεία που θα δημιουργηθούν; Έχει γίνει αυτοψία;
3. Έχει αναρωτηθεί το Υπουργείο για το χάσιμο χρόνου και την ταλαιπωρία των μαθητών;
4. Είναι εξασφαλισμένη η ασφάλεια και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών, όταν το οδικό δίκτυο της χώρας μας έχει λόγω γεωμορφίας και κλιματολογικών συνθηκών, τεχνικές αδυναμίες.
5. Τι θα γίνει με τα έξοδα των μετακινήσεων; Το κράτος ήδη χρωστάει τεράστια ποσά για τις μετακινήσεις.
6. Τι θα γίνει με τις οργανικές υπεραριθμίες που θα προκύψουν;
7. Ποιος ο ρόλος της αναμορφωμένης, μετά τον Καλλικράτη, Τοπικής Αυτοδιοίκησης;
Ο σχεδιασμός λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν μπορεί και δεν πρέπει να καταντήσει άσκηση επί χάρτου, με αποκλειστικά αριθμητικά και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Αν κινηθούμε μόνο στη λογική εφαρμογής του μνημονίου σίγουρα θα αποτύχουμε.
Διαφωνούμε κάθετα με την πολιτική που επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες ερήμην, μέσα από γραφεία. Διαφωνούμε με την πρακτική, που εκμεταλλευόμενη την απουσία συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου, δίνει τη δυνατότητα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, να αποφασίσουν αυθαίρετα.
Αντιτασσόμαστε σε κάθε είδους συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, εάν δεν είναι προϊόν διαλόγου μεταξύ των φορέων της εκπαίδευσης, δηλαδή εκπαιδευτικών, γονέων, τοπικής αυτοδιοίκησης και εάν δεν παραμείνει σταθερή, στο μέτρο του δυνατού, η συνολική οργανικότητα του νομού μας.
Ο πρόεδρος Η γραμματέας
Πανταζόπουλος Κων/νος Σιδηροπούλου Έφη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.