«Σε 5 με 8 χρόνια θα εξαφανιστούν, όπως εξαφανίστηκε η.. Yahoo!”, λέει ο Jackson. “H Yahoo εξακολουθεί και βγάζει χρήματα, είναι ακόμα κερδοφόρα και εξακολουθεί να έχει 13000 ανθρώπους να δουλεύουν γι αυτή, αλλά η αξία της βρίσκεται στο 10% της αξίας που είχε το 2000. Πολύ απλά, εξαφανίστηκε».
Ο αναλυτής αναφέρει πως υπάρχουν 3 γενιές εταιρειών του διαδικτύου. Η πρώτη γενιά συμπεριλάμβανε μεγάλα web portals όπως τη Yahoo, όπου συγκέντρωνε περιεχόμενο. Η δεύτερη γενιά αφορά το κοινωνικό διαδίκτυο με πρωταγωνιστή το Facebook και η τρίτη γενιά είναι οι εταιρείες που εστιάζουν αποκλειστικά στην κεφαλαιοποίηση της πλατφόρμας κινητών, κάτι που το Facebook ακόμα προσπαθεί και είναι άγνωστο αν θα τα καταφέρει.
«Όταν ρίξει κανείς μία προσεκτική ματιά σε αυτές τις γενιές εταιρειών και τα μέλη τους, φαίνεται πως, ανεξάρτητα πόση επιτυχία έχεις στη «γενιά σου», δεν μπορείς να μεταφράσεις αυτή την επιτυχία σε μία δεύτερη γενεά, ανεξάρτητα πόσα χρήματα έχεις στην τράπεζα ή πόσους κατόχους διδακτορικού έχεις να δουλεύουν για σένα. Πάρτε για παράδειγμα τη Google και την προσπάθειά της να καθιερωθεί στη γενιά των κοινωνικών δικτύων. Νομίζω πως και το Facebook θα αντιμετωπίσει τις ίδιες προκλήσεις όταν θα κινηθεί προς την κινητή».
Τον Μάιο, λίγο πριν την δημόσια διαπραγμάτευση των μετοχών του, το Facebook αναγνώρισε την πρόκληση που αντιμετωπίζει στον χώρο των πλατφορμών κινητών. Η εταιρεία δήλωσε πως ένας ολοένα και αυξανόμενος αριθμός χρηστών του Facebook, χρησιμοποιούν το κοινωνικό δίκτυο μέσα από τις κινητές συσκευές τους και είναι δύσκολο να κεφαλαιοποιηθούν, πράγμα που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα κέρδη και τα οικονομικά αποτελέσματα.
Έχει δίκιο ο Jackson; Να πιστεύει πως οι εταιρείες που ασχολούνται με το διαδίκτυο κάποια στιγμή, πολύ γρήγορα, παλιώνουν και εξαφανίζονται; «Ο κόσμος κινείται πολύ πιο γρήγορα και γίνεται όλο και περισσότερο ανταγωνιστικός. Το Facebook μπορεί να αγοράσει μία ντουζίνα εταιρειών κινητής, αλλά παραμένει μία μεγάλη, χοντρή ιστοσελίδα κι αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από ένα mobile app”.
Πηγή: CNBC
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.