Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Ο μεταμοντέρνος γουναράς-ποιητής Χρήστος Παπαδόπουλος

«Έναστρο Φιλοδώρημα» τιτλοφορείται η τελευταία, τρίτη συλλογή ποιημάτων του Χρήστου Παπαδόπουλου που παρουσιάστηκε στην...
ΕΔΗΚΑ την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011.

Τη βραδιά άνοιξε ο πρόεδρος της ΕΔΗΚΑ κ. Νίκος Ζουλούμης ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στον τιμώμενο ποιητή, φίλο και συνεργάτη, όσο και στην πολιτιστική δράση του εκθετηρίου, το οποίο λόγω της απουσίας πολιτιστικού κέντρου στην Καστοριά προσφέρει την αίθουσά του συχνά πυκνά, όποτε ζητηθεί σε διαφόρους πολιτιστικούς φορείς.

Στη συνέχεια η καθηγήτρια φιλόλογος Αλεξάνδρα Πάντσου ανέλυσε διεξοδικά το ποιητικό έργο του Χρήστου Παπαδόπουλου, κάνοντας παράλληλα αναδρομές στην ιστορία της μεταμοντέρνας ποίησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό:

«…Επιχειρώντας να ταυτοποιήσουμε την ποίηση του Χρήστου Παπαδόπουλου με τις κυρίαρχες ποιητικές τάσεις της εποχής μας, διαπιστώνουμε ότι αυτή αναντίρρητα είναι ένα αντιπροσωπευτικό ποιητικό δείγμα της γενιάς του ’70, και σίγουρα εκεί θα καταγράφονταν από τους θεωρητικούς της λογοτεχνίας. Ο ποιητής, εκτός του ότι ηλικιακά ταυτίζεται με τους περισσότερους εκπροσώπους αυτής της ποιητικής γενιάς, φαίνεται να έχει και στενούς πνευματικούς δεσμούς με τους ‘οργισμένους ποιητές’ αυτής της δεκαετίας , καθώς στη θεματική του, στους τρόπους έκφρασης, αλλά και στις φόρμες του αναγνωρίζουμε το ποιητικό αίτημα της ‘γενιάς της αμφισβήτησης’ του 1970 (…) Ειδικότερα για την ποίηση του Χρήστου Παπαδόπουλου, αυτή χαρακτηρίζεται από την εξής αμφισημία: ενώ ο ποιητής κάνει προσπάθεια να παρακολουθήσει τις καινούργιες τάσεις και εκφάνσεις της γενιάς το ’70, όμως το έργο του προδίδει πως αυτός τελικά παραμένει περισσότερο δεμένος στο άρμα της μοντέρνας ποίησης, καθώς μοτίβα και τεχνικές από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες του Ελληνικού μοντερνισμού, όπως τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Ρίτσο και τον Γκάτσο, εντοπίζονται διάσπαρτα στο έργο του. Πολύ συχνά όμως ο ποιητής, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού, επεκτείνεται και πιο βαθιά στο παρελθόν, για να φτάσει στον μεγάλο πρόδρομο του παγκόσμιου μοντερνισμού, τον Κωνσταντίνο Καβάφη.»

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η όλη παρουσίαση δεν ήταν μια τυπική διάλεξη, αλλά ένα ζωντανό ντοκιμαντέρ το οποίο λάβαινε χώρα επί σκηνής με μουσική επένδυση, οπτικοακουστικό υλικό να προβάλλεται και με την κα Μαρούλα Γκαμπέση να αποδίδει επί σκηνής επιλεγμένα ποιήματα.

Στη συνέχεια ο ποιητής κάλεσε τον προσωπικό του φίλο Θανάση Γερμανίδη, από τη Φλώρινα, ο οποίος πέρα από της προσωπικές μνήμες, κατέθεσε και τη δική του προσέγγιση στο έργο του Χρήστου Παπαδόπουλου.

Τέλος ο ίδιος ο ποιητής σεμνός όπως πάντα, περιορίστηκε στο να ευχαριστήσει τους παρευρισκόμενους και για τις ερμηνείες που μπορεί να επιδέχεται το έργο του, δε θέλησε να αναλύσει περεταίρω αλλά άφησε τον κάθε αναγνώστη να δώσει τη δική του ερμηνεία.

Στην εκδήλωση εκτός από εκπροσώπους της πολιτείας, παραβρέθηκε σύσσωμος η λογοτεχνική κοινότητα της Καστοριάς.

Τη σκηνοθετική επιμέλεια είχε ο Δημήτρης Κωστούλας.
Το ποιητικό έργο του Χρήστου Δ. Παπαδόπουλου:
ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΣΤΡΑΤΑ (1978)
ΝΟΥΦΑΡΑ (1984)
ΕΝΑΣΤΡΟ ΦΙΛΟΔΩΡΗΜΑ (2010)

Μπέτσκας













0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.