προσπαθούν να φτιάξουν νέους σύγχρονους οικολογικούς κινητήρες, δύο 16χρονοι μαθητές από τη Μυτιλήνη κατασκεύασαν τον δικό τους «πράσινο κινητήρα».
Στα χνάρια του Κύρου Γρανάζη έφτασαν οι ανήλικοι επιστήμονες καθώς κατάφεραν να δώσουν «σάρκα και οστά» στην πρωτοποριακή μηχανή τους, η οποία θα προορίζεται για οχήματα, δεν θα ρυπαίνει το περιβάλλον, θα καταναλώνει χαμηλό ποσοστό ενέργειας και θα έχει ελάχιστο κόστος κατασκευής.
Το επίτευγμά τους, όμως, θα το παρουσιάσουν μόνο αφού κατορθώσουν να πάρουν μέρος στον 23ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες, που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο στο Ελσίνκι.
Οι 16χρονοι Παναγιώτης Κοντοπός και Μανώλης Πλευριτάκης, οι οποίοι φοιτούν στη β’ τάξη του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, κατασκεύασαν τη «μηχανή του μέλλοντος» -όπως τη χαρακτηρίζουν- με βάση τις γνώσεις Φυσικής που έχουν πάρει από το σχολείο. Τα δύο παιδιά, που πριν από περίπου δύο μήνες προκρίθηκαν με τα σχέδιά τους στον Εθνικό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες του υπουργείου Παιδείας, προχώρησαν τελικά στην υλοποίηση της ιδέας τους. Ετσι, με τη βοήθεια του μηχανικού Βασίλη Γαβριηλίδη ο οικολογικός κινητήρας έχει πλέον πάρει την τελική μορφή του και μάλιστα δοκιμάστηκε με απόλυτη επιτυχία.
Οπως είπε στην «Espresso» ο Παναγιώτης Κοντοπός, «πριν από περίπου δύο μήνες είχαμε υποβάλει την πρότασή μας, μαζί με κάποια προσχέδια του κινητήρα μας, στο υπουργείο Παιδείας.
Στόχος μας ήταν να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα που δεν θα ρυπαίνει την ατμόσφαιρα και θα αποτελείται από απλά μέρη, έχοντας παράλληλα μικρό κόστος κατασκευής. Η ειδική επιστημονική επιτροπή που την εξέτασε μαζί με δεκάδες άλλες που υποβλήθηκαν από συνομηλίκους μας από ολόκληρη τη χώρα, την είχε βρει ενδιαφέρουσα και την επέλεξε».
Οπως πρόσθεσε ο 16χρονος, αντιμετώπισαν διάφορα προβλήματα, αφού υπήρχε δυσκολία στο να βρεθούν κάποια από τα απαραίτητα υλικά στο νησί τους: «Ο κινητήρας κινείται μέσω του ατμού με ένα στρόβιλο που θα έχει περίπου 40% μεγαλύτερη απόδοση από μια ατμομηχανή με έμβολο που έχει 20%, ώστε να κινεί με τη σειρά της το όχημα. Για την αποφυγή απωλειών ενέργειας χρησιμοποιήσαμε θερμομονωτικά υλικά, ενώ για το ζέσταμα του νερού τοποθετήσαμε θερμική αντίσταση αντί για ρυπογόνα υλικά. Η θερμική αντίσταση τροφοδοτείται από μία μπαταρία, η οποία συλλέγει ενέργεια με τη χρήση φωτοβολταϊκών που βρίσκονται στο εξωτερικό μέρος του οχήματος, καθώς και μιας ηλεκτρικής γεννήτριας που παίρνει κίνηση από τη μηχανή» εξήγησε ο Παναγιώτης Κοντοπός.
Το μόνο που απομένει τώρα είναι η εξέταση της εργασίας και η εκ νέου απάντηση από το υπουργείο, προκειμένου να προκριθεί στον 23ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες, που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο στη φινλανδική πρωτεύουσα. Ο διαγωνισμός θα αναδείξει εννέα συνολικά εργασίες, από τις οποίες οι τρεις πρώτες θα πάρουν ως έπαθλο το ποσό των 7.000 ευρώ, οι επόμενες τρεις θα κερδίσουν 5.000 ευρώ και οι τρεις τελευταίες 3.500 ευρώ.
Πηγή espresso
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.