Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Καστοριανός μαθητής μέλος ομάδας που κέρδισε το 1ο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό Ρομποτικής!

Ο Γιάννης Εμμανουηλίδης είναι καστοριανός μαθητής που μετείχε σε μια ομάδα ρομποτικής, η οποία κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό.

Ο Μπέτσκας επικοινώνησε μαζί του και ζήτησε κάποιες λεπτομέρειες για το εγχείρημα.
Στο κείμενο που ακολουθεί, μας περιγράφει ο ίδιος την όλη ρομποτική δράση...






Ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης W.R.O™ Hellas είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με κύριο σκοπό την ανάπτυξή εφαρμογών των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών και ιδιαίτερα μεθόδων και εφαρμογών αυτοματισμών και ρομποτικής στην εκπαίδευση και στην κοινωνία ευρύτερα.

Ο διαγωνισμός WRO Hellas (World Robot Olympiad) είναι ένας ετήσιος διαγωνισμός που συμβαίνει για 4η συνεχόμενη χρονιά στη Ελλάδα.

Εφόσον το ρομπότ πρέπει να έχει εφαρμογή στην ευρύτερη κοινωνία μαζί με την υπόλοιπη ομάδα αποφασίσαμε να φτιάξουμε το robot EERI, από το ακρώνυμο Educational Entertainment Robotic Interaction (Ρομπότ Εκπαιδευτικής και Ψυχαγωγικής Αλληλεπίδρασης).

Με συνεργασία του Διεθνούς Αμερικανικού Σχολείου Θεσσαλονικής (Pinewood) και της Παιδαγωγικής Σχολής (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) καταφέραμε να φτιάξουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα με την ομάδα να αποτελείται από τους:

Φαχαντίδης Νικόλαος (Μέλος ΔΕΠ - Επίκουρος Καθηγητής)- Καθοδηγητής Ομάδας
Ισμήνη Τσικαδέρη
Φαχαντίδου Ευαγγελία (Μαθήτρια )
Φαχαντίδης Νικόλαος (Μέλος ΔΕΠ - Επίκουρος Καθηγητής)- Καθοδηγητής Ομάδας
Ισμίνη Τσικαδέρη (Φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-Παιδαγωγική Σχολή)
Κέλυ Παρόγλου (Φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-Παιδαγωγική Σχολή)
Φαχαντίδου Ευαγγελία (Μαθήτρια του Pinewood)
Ιωάννης Εμμανουηλίδης (Μαθητής του Pinewood)

Με Βιβλιογραφική έρευνα αποδείχτηκε ότι τα ρομπότ στην εκπαίδευση μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην διδασκαλία παιδιών προσχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες.

Το πρότυπο ρομπότ μας βασίστηκε στο Keepon (στα Ιαπωνικά [kee-pon= κίτρινο- χοροπηδητό κουκλάκι) κατασκευασμένο απο τον Ιάπωνα Hideki Kozima στο National Institute of Information & Communications Technology.
Το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon της Αμερικής διερεύνησε μέσω του ρομπότ τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει καλύτερη η επικοινωνία των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές με το περιβάλλον. Συγκεκριμένα, συνέβαλε στην ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης αυτιστικών παιδιών.

Η εξωτερική του εμφάνιση είναι απλή για να μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία με αυτά: τα απλά περιβάλλοντα τα διευκολύνουν και νιώθουν πιο άνετα να εκφραστούν, οι απλές κινήσεις δεν τους προκαλούν ταραχή.

Στην EERI προσθέσαμε επιπλέον λειτουργίες σε σχέση με το keepon το οποίο κάνει μόνο αρθρωτές κινήσεις και να ανταποκρίνεται σε ηχητικά ερεθίσματα. Έτσι η EERI μπορεί να αναγνωρίσει χρώματα διαμέσου μιας κάμερας και να αποκρίνεται ηχητικά το όνομα του χρώματος άλλα και να αναγνωρίζει ηχητικές μη λεκτικά ερεθίσματα από το περιβάλλον με απόκριση προς αυτά σε 3 βαθμούς ελευθερίας (σε τρεις διαστάσεις). Το ρομπότ έχει προγραμματισθεί σε γλώσσα Logo όπου είναι εύκολη στη χρήση και στην εκμάθηση της βασισμένης στην πλατφόρμα της Lego, το Mindstorm.

Ούτε εμείς οι ίδιοι δεν πιστεύαμε ότι βγήκαμε πρώτοι στον διαγωνισμό στην Ανοιχτή Κατηγορία (Open Category), άλλα παρ' όλα αυτά οι κόποι μας ανταμείφθηκαν επιτυχώς.

Χωρίς την συντέλεση του Κ. Φαχαντίδη δεν θα μπορούσε να υπήρχε καλύτερη καθοδήγηση.
Ευχαριστώ θερμά τον ίδιο, τα μέλη της ομάδας αλλα και όσους μας υποστήρηξαν έντονα σε αυτήν την προσπάθεια.

Μπέτσκας


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.