Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Μελέτη για την επίλυση του κυκλοφοριακού από το Δήμο Καστοριάς‏

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι δρόμοι της Καστοριάς, θυμίζουν κατά
πολύ πολύβουο κέντρο, κυρίως τις ώρες αιχμής, οπότε είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα και οι υπηρεσίες αλλά και τα τριήμερα που καταφθάνουν επισκέπτες από άλλες περιοχές.



Οι οδηγοί χρειάζεται να δοκιμάσουν τις αντοχές τους και την υπομονή
τους στο τιμόνι, έχοντας να αντιμετωπίσουν μποτιλιαρίσματα αλλά και
την κακή οδική συμπεριφορά πολλών οδηγών που δεν συμμορφώνονται με τον
κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπου δεν
εφαρμόζεται ο Κ.Ο. Κ. πέφτουν τα πρόστιμα της τροχαίας ενώ και οι
δημοτικοί αστυνόμοι εντοπίζουν, όσους επιχειρούν να σταθμεύσουν χωρίς
να πληρώσουν το αντίτιμο σε χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης.
Οδήγηση για γερά νεύρα

Το αδιαχώρητο δημιουργείται στους δρόμους της πόλης, κυρίως στο
εμπορικό κέντρο κάθε Τετάρτη, οπότε λειτουργεί η λαϊκή αγορά.
Προσπαθώντας να διευκολύνει την κίνηση, η τροχαία απαγορεύει την
ημέρα αυτή τη στάθμευση στη Λεωφόρο των Κύκνων με σκοπό να μην
προκύπτει κόλλημα στην κυκλοφορία των αυτοκίνητων που συγκεντρώνεται
στο κέντρο από όλη την περιφέρεια του νομού.
Ωστόσο η έλλειψη θέσεων στάθμευσης επιβαρύνει το κυκλοφοριακό σκηνικό
αφού εκτός των άλλων, ένας χώρος που σταθμεύουν τις υπόλοιπες ημέρες
τα αυτοκίνητα, παραχωρείται για τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς.
Κάτοικοι του εμπορικού κέντρου αλλά και γενικότερα δημότες της
Καστοριάς , ζητούν την εντατικοποίηση των μέτρων τις τροχαίας για την
αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος μιας και οι φωτεινοί
σηματοδότες από μόνοι τους δεν μπορούν να φέρουν την αποσυμφόρηση
στους δρόμους της πόλης.

Σημαντικές δράσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος
Για την αναγκαιότητα μια καινούριας κυκλοφοριακής μελέτης, που θα
βγει μετά από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς και η
οποία θα δώσει μια συνολική αντιμετώπιση του όλου θέματος, έκανε λόγο
μιλώντας στη ΝΕΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ιάκωβος
Θεοδοσόπουλος. Eπεσήμανε, μάλιστα πως ο δήμος Καστοριάς,
προσανατολίζεται στην επίλυση του σημαντικού αυτού προβλήματος σε
διάφορες δράσεις που θα προσδώσουν λύσεις, στο κυκλοφοριακό κομφούζιο
που επικρατεί στην πόλη μας, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο συζητιέται και
η κατασκευή πέντε κυκλοφοριακών κόμβων που θα αποσυμφορίσουν την ροη
της κυκλοφορίας των οχημάτων.

«Ο δήμος Καστοριάς, ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τη διαδικασία διαγωνισμού
η οποία είχε προκηρυχτεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Βγήκε και
ο ανάδοχος της μελέτης ο οποίος αναλαμβάνει τη σύνταξη μιας
κυκλοφοριακής μελέτης και οργάνωσης που θα σχετίζεται με το
κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης της Καστοριάς», ενημέρωσε,ο κ
Θεοδοσόπουλος, Το κόστος της σύνταξης τη μελέτης ανέρχεται στα 83
χιλαδες ευρώ .

Αναφορικά τώρα με την κατασκευή των κυκλοφοριακών κόμβων, ο ένας θα
είναι μπροστά στην περιφερειακή ενότητα Καστοριάς. Επίσης, ένας
κόμβος συζητιέται να είναι στην πλατεία βαν φλητ, όπου συναντιούνται
πέντε δρόμοι. Ο τρίτος κυκλικός κόμβος μελετάται να κατασκευαστεί στο
παρκινγκ που βρίσκεται ανάμεσα στην εφορία και στη λαϊκή αγορά, για
να διευκολυνθεί η ροή της κυκλοφορίας. Ενας κόμβος θα κατασκευαστεί
μπροστά στο ΚΠΕ και ο τελευταίος στα λύκεια. Μια ακόμη δράση στην
οποία προσανατολίζεται ο δήμος, είναι η δημιουργία κάποιων εξτρά
θέσεων στάθμευσης, στη νότια παραλία. Μελετάται η διάταξη χώρων
στάθμευσης, αντι να είναι οριζόντια και εφαπτόμενη προς το δρόμο, να
είναι κάθετη όπως είναι στην πλατεία ντολτσό. Επιπλέον μια ακόμη λύση
είναι και η αποφόρτιση της κυκλοφοριακής κίνησης εντός του ιστού της
πόλης, μια πρόταση που υποβάλε ο δήμος στο ΕΣΠΑ, η οποία αφορά στην
κατασκευή του περιφερειακού δρόμου από την Χλόη που βγάζει στην
ψαλίδα. Εκτός από τις παραπάνω δράσεις στα πλαίσια της μελέτης,
συζητιέται και η μεταφορά των αστικών λεωφορείων και των περαστικών
λεωφορείων των ΚΤΕΛ από το κέντρο της πόλης, προς τα έξω. Τέλος μέσα
στις προτάσεις για την μελέτη, η οποία το επόμενο διάστημα θα περάσει
από το δημοτικό συμβούλιο, μελετάται και η στάθμευση των φορτο-ταξι
τα οποία πρέπει να έχουν κάποιες ορισμένες ώρες που θα σταθμεύουν τα
φορτηγά γιατί μπλοκάρουν και αυτά την κίνηση.

«Στόχος μας, με τις παραπάνω δράσεις είναι να υπάρχει μια συνεχόμενη
ροή των αυτοκινήτων, ενώ με την καινούρια μελέτη θα διαμορφωθεί ένα
ομαλό κυκλοφοριακό καθεστώς για την πόλη μας» είπε καταλήγοντας ο κ
Θεοδοσοπουλος.
Πάντως σημαντικό ρόλο στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, παίζει και η
οδηγητική συμπεριφορά του καθένα μας ξεχωριστά, κυρίως όταν η
κατάσταση στους δρόμους προστάζει υπομονή.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Θεοδώρα Ζήση-Κωστοπούλου
Περισσότερα στη «ΝΕΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑ» που κυκλοφορεί

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.