Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

«Αιμορραγεί» η βόρεια Ελλάδα προς Σκόπια και Βουλγαρία

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνει και ο αριθμός των κατοίκων της Π.Ε. Κοζάνης και Καστοριάς που ακολοθούν την ίδια διαδρομή.

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με ιδιαίτερα υψηλό κόστος όχι μόνο για την ελληνική αγορά και δη τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επαγγελματίες, αλλά και για το ίδιο κράτος, λόγω της... πολύ μεγάλης απώλειας φόρων, έχει προσλάβει πλέον στη Βόρεια Ελλάδα η «διαρροή» εισοδημάτων προς τις αγορές της γειτονικής ΠΓΔΜ, αλλά και της Βουλγαρίας.

Τουλάχιστον 1 εκατ. ευρώ «φεύγει» σε εβδομαδιαία βάση από την αγορά του νομού Φλώρινας προς την ΠΓΔΜ, λόγω των επισκέψεων των κατοίκων του νομού σε καθημερινή βάση στα Σκόπια, όχι μόνο για προμήθεια φθηνής βενζίνης, αλλά και για την κάλυψη των παραμικρών τους αναγκών σε τρόφιμα -ακόμα και το ψωμί και λαχανικά- σε είδη ένδυσης-υπόδησης, αλλά και υπηρεσίες (κομμωτήρια, φωτογραφικές υπηρεσίες μέχρι και οδοντιάτρους, κ.ο.κ.), όπως επισημαίνουν στη «Ναυτεμπορική» οι πρόεδροι του Εμπορικού Συλλόγου και της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων του νομού, κ.κ. Θωμάς Ταλλίδης και Σάββας Σαπαλίδης. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, όπως σημειώνουν, συνεχώς πληθαίνει και ο αριθμός των κατοίκων των περιφερειακών ενοτήτων Κοζάνης και Καστοριάς, που ακολουθούν την ίδια διαδρομή.

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ταλίδης, πέρασαν στην ΠΓΔΜ περί τα 12.500 αυτοκίνητα, ήτοι τουλάχιστον 25.000 άτομα, ενώ δύο φορές την εβδομάδα, όταν υπάρχει «παζάρι» στην Μπίτολα (Μοναστήρι) -η οποία σημειωτέον βρίθει πινακίδων στα ελληνικά- ο χρόνος αναμονής για τη διέλευση των συνόρων ξεπερνά τα τρία τέταρτα της ώρας.

«Στην πράξη, λοιπόν, για την αγορά της Φλώρινας διπλασιάζεται η κρίση», τονίζει ο κ. Ταλίδης και δεδομένου ότι η ΠΓΔΜ δεν είναι μέλος της Ε.Ε. ο Εμπορικός Σύλλογος Φλώρινας ζητά την εφαρμογή πλαφόν στις αγορές από τη γείτονα, με παράλληλη άμεση εντατικοποίηση των ελέγχων για την τήρησή του, επικρίνοντας το υπουργείο Οικονομικών για αδιαφορία για το ζήτημα παρά τις αλλεπάλληλες κοινοποιήσεις του προβλήματος από πλευράς του Συλλόγου.

Επιβολή φόρου

Περαιτέρω, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Φλώρινας, κ. Σαπαλίδης «καταγγέλλει» πλήρη αντικατάσταση της αγοράς της Φλώρινας από εκείνη της ΠΓΔΜ, η οποία έχει οδηγήσει σε τουλάχιστον 370 λουκέτα επαγγελματιών από το 2010 μέχρι σήμερα, αλλά και σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για το κράτος από τη μη είσπραξη ΦΠΑ και μάλιστα στην τρέχουσα περίοδο της έντονης κρίσης.

Ζητά από την πλευρά του αφενός αναστολή του νόμου, που είχε ψηφιστεί το 2007, από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και επιτρέπει αγορές ύψους 180 ευρώ από την ΠΓΔΜ ατελώς, που μπορούν να αυξηθούν σε 400 ευρώ σε απόσταση 15 χλμ. από τα σύνορα, αφετέρου την επιβολή φόρου ύψους ένα τοις χιλίοις για όσους «μπαίνουν» για ψώνια στην ΠΓΔΜ.

Καύσιμα

Καθημερινή και μάλιστα ακατάσχετη «αιμορραγία» προς ΠΓΔΜ, για προμήθεια φθηνής βενζίνης και όχι μόνο, υπάρχει αντίστοιχα και στο νομό Κιλκίς, όπου από τους συνοριακούς σταθμούς των Ευζώνων και της Δοϊράνης σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος και πρόεδρο των πρατηριούχων του Κιλκίς, Δημήτρη Μαγλουσίδη, κάθε Πέμπτη και Σαββατοκύριακο, όταν υπάρχουν παζάρια στην ΠΓΔΜ, περνούν περί τα 13.00 αυτοκίνητα, ενώ σε καθημερινή βάση, κάθε βράδυ περνούν από τη Δοϊράνη περί τα 3.000 με 4.000 αυτοκίνητα για φθηνή βενζίνη και επίσκεψη στα καζίνα της ΠΓΔΜ.

Η ίδια κατάσταση, όσον αφορά την προμήθεια φθηνής βενζίνης, όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, επικρατεί καθημερινά και στο γειτονικό νομό Σερρών, από όπου επίσης (από τον Προμαχώνα) καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα εισέρχονται στη Βουλγαρία για προμήθεια φθηνής βενζίνης.

Το φαινόμενο, σύμφωνα με τον κ. Μαγλουσίδη, συνεχώς εντείνεται και έχει οδηγήσει μεταξύ άλλων την τελευταία τριετία σε λουκέτο τουλάχιστον 30 πρατήρια βενζίνης του νομού Κιλκίς. Αίτημα των πρατηριούχων του Κιλκίς, αλλά και όλων των όμορων με τα βόρεια σύνορα νομών είναι η μείωση κατά 50% του φόρου στα καύσιμα στους παραμεθόριους νομούς.

«Ουρές»

Από το «χορό» της αναζήτησης φθηνής βενζίνης στη Βουλγαρία δεν λείπουν και οι νομοί Δράμας και Εβρου, όπου επίσης οι «ουρές» αυτοκινήτων με ελληνικές πινακίδες που περιμένουν να περάσουν τα σύνορα κάθε άλλο παρά σπάνιο φαινόμενο αποτελούν, με «διαρροή» επίσης πολλών εκατομμυρίων ευρώ για τις τοπικές αγορές αλλά και τα ταμεία του κράτους.
kozan.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.