Εισιτήρια από 9 ευρώ, τα οποία θα μπορούν να προμηθεύονται οι επιβάτες αποκλειστικά μέσω Ιντερνετ, ασύρματες συνδέσεις σε όλα τα τρένα, business δρομολόγια Θεσσαλονίκης – Αθήνας, αποζημίωση των επιβατών σε τυχόν καθυστέρηση του τρένου, αλλά και νέα...υπηρεσία μεταφοράς επιβατών πόρτα πόρτα, είναι μερικές μόνο από τις νέες υπηρεσίες που προωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, 100 και πλέον χρόνια από τότε που πρωτολειτούργησε.
Οι νέες υπηρεσίες και πολιτικές για τον επιβάτη, για τις εμπορευματικές μεταφορές και ευρύτερα για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου παρουσιάστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου από το γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χάρη Τσιόκα, και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλο.
Φτηνά εισιτήρια
Δεκατέσσερα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη δρομολογούνται καθημερινά, από τις 19 Ιουνίου, με το νέο πλέγμα δρομολογίων, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί. Το... καλύτερο όμως είναι ότι από τις 21 Αυγούστου οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν με εισιτήρια η τιμή των οποίων θα ξεκινά από τα 9 ευρώ!
Αμέσως μετά το Δεκαπενταύγουστο, την επόμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμα τα πρώτα φτηνά εισιτήρια, τα οποία θα μπορούν να προμηθεύονται οι επιβάτες αποκλειστικά μέσω Ιντερνετ. Μόνη προϋπόθεση είναι να κάνουν έγκαιρα τις κρατήσεις τους. Ο νέος τρόπος διάθεσης των εισιτηρίων, εκτός των άλλων, θα συμβάλει στο να μειωθούν οι ουρές στα γκισέ.
Ετσι, κάθε μήνα 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα έναντι 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και ακόμη 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ. «Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσεις το εισιτήριο τόσο πιο φτηνό θα είναι. Ωστόσο οι επιβάτες της τελευταίας στιγμής θα πληρώνουν ακριβότερο το εισιτήριο, όπως συμβαίνει και σε άλλες σιδηροδρομικές εταιρίες του εξωτερικού ή και στις αεροπορικές εταιρίες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόκας, ο οποίος τόνισε ότι θα ενισχυθεί η προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχοντας έκπτωση 15%.
Εξάλλου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανέφερε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, έχει έρθει σε συμφωνία με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και από το φθινόπωρο θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα χρήσης Ιντερνετ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ενώ θα υπάρχει διαρκές σήμα στα κινητά τηλέφωνα.
Business δρομολόγιο
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πρώτο πρωινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αθήνας, με στόχο να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά business υπηρεσίας. Με αναχώρηση από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 5.11 το πρωί και άφιξη στην Αθήνα στις 10.26, δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να πραγματοποιήσουν τις δουλειές τους και να επιστρέψουν αυθημερόν, φεύγοντας από την Αθήνα αργά το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα.
Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί πιλοτική εφαρμογή της υπηρεσίας τρένο – ταξί, η οποία θα δοκιμαστεί αρχικά στη γραμμή business. Ετσι, σε πρώτη φάση, ένας επιβάτης ξεκινώντας το ταξίδι του από τη Θεσσαλονίκη, την Κατερίνη, τη Λάρισα και το Βόλο, θα έχει τη δυνατότητα με ένα ενιαίο εισιτήριο να ζητήσει να μετακινηθεί από και προς το σταθμό με ταξί.
Πιο συγκεκριμένα, θα δίνεται η δυνατότητα, για όσους το επιθυμούν, να ζητούν να τους παραλάβει ταξί από το σπίτι τους το πρωί και να τους πάει στο σταθμό για να ταξιδέψουν. Το βράδυ, όταν επιστρέψουν, επίσης θα τους περιμένει ταξί, το οποίο θα τους πάει έξω από την πόρτα τους, χωρίς να πληρώσουν τον ταξιτζή. Το κόστος τρένου (μετ' επιστροφής) και ταξί (από και προς το σπίτι) θα ξεκινά από τα 69 ευρώ για όσους μένουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το σημείο απ' όπου θα τους παραλαμβάνει το ταξί. Ηδη έχει γίνει η σχετική προεργασία και η Θεσσαλονίκη έχει χωριστεί σε 17 ζώνες, η Κατερίνη σε δύο κ.λπ.
Αποζημιώσεις
Για πρώτη φορά στα ελληνικά σιδηροδρομικά χρονικά θεσπίζεται η αποζημίωση των επιβατών λόγω καθυστέρησης στο δρομολόγιό τους, η οποία μπορεί να φτάνει ακόμη και στην παροχή ενός δωρεάν εισιτηρίου. «Ο ΟΣΕ, με την ιδιότητα του διαχειριστή της υποδομής, έχει επιβάλει βραδυπορίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου να εκτελέσει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις. Ως εκ τούτου σε ορισμένα δρομολόγια είναι πιθανό να υπάρξουν καθυστερήσεις που δεν είμαστε σε θέση να αποφύγουμε. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σεβόμενη το επιβατικό κοινό και εκτιμώντας την επιλογή του τρένου ως μέσου για τη μετακίνησή του, σε περίπτωση καθυστέρησης αποζημιώνει παρέχοντας έκπτωση στην τιμή του επόμενου εισιτηρίου για όλους τους προορισμούς», υπογράμμισε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από 30 λεπτά θα παρέχεται έκπτωση 25%. Σε καθυστέρηση πάνω από 60 λεπτά η έκπτωση θα είναι 50%. Σε καθυστέρηση πάνω από 90 λεπτά η έκπτωση θα φτάνει στο 75%, ενώ σε καθυστέρηση πάνω από 120 λεπτά θα χορηγείται ένα δωρεάν εισιτήριο. Ωστόσο, οι αποζημιώσεις δε θα δίνονται για τις προσφορές εισιτηρίων των 9, 19 και 29 ευρώ.
Εμπορευματικές μεταφορές
Πέρα όμως από το επιβατικό κοινό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο και στις εμπορευματικές μεταφορές. Στο πλαίσιο αυτό, θα προωθήσει πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού – τρένου, για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων.
Οπως εξήγησε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν πάει να ανταγωνιστεί τα φορτηγά, με τα οποία θα συνεργάζεται, αφού με φορτηγό θα φτάνει το εμπόρευμα στο σταθμό και με φορτηγό θα φεύγει για να παραδοθεί στον εκάστοτε παραλήπτη.
Εξυγίανση
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Τσιόκας στην εξυγίανση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ. Οπως είπε, σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα έχει περιορίσει το έλλειμμά της από 20 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2010 σε 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2011, εξοικονομώντας για τον Ελληνα φορολογούμενο σχεδόν 200 εκατ. ευρώ το χρόνο.
«Με την την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου και έχοντας υπόψη και τα θετικά αποτελέσματα του Ιουλίου μπορούμε με ασφάλεια να ανακοινώσουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα εξυγίανσης ζημιογόνων εταιριών της χώρας, που αφορά τον όμιλο ΟΣΕ, καταγράφει ήδη θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα μηδενίζεται το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καταγράφεται για πρώτη φορά στον ΟΣΕ πρωτογενές πλεόνασμα», υπογράμμισε ο κ. Τσιόκας. Το λειτουργικό πλεόνασμα του ΟΣΕ διαμορφώνεται στα 3 εκατ. ευρώ.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα αυτά επιτυγχάνονται νωρίτερα τόσο από τις υποχρεώσεις του μνημονίου όσο και του επιχειρησιακού προγράμματος. «Οι διαθρωτικές αλλαγές και οι δημοσιονομικές εξυγιάνσεις στον ΟΣΕ απαλλάσσουν τον Ελληνα φορολογούμενο και την οικονομία από ένα ετήσιο έλλειμμα που στο τέλος του 2009 ξεπερνούσε το 1,2 δισ. ευρώ», κατέληξε ο κ. Τσιόκας.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος, τέλος, προανήγγειλε νέες υπηρεσίες, οι οποίες σχεδιάζονται τώρα, όπως θεματικά τουριστικά τρένα, μεταφορά μικροδεμάτων σε συνεργασία με τις εταιρίες ταχυμεταφορών, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη πολυτροπικών μεταφορών, συμπληρωματικών του υφιστάμενου σιδηροδρομικού έργου, οι οποίες θα ανακοινωθούν το προσεχές φθινόπωρο.
Προαστιακός
Δύο νέες γραμμές προαστιακού σιδηροδρόμου θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη μέχρι το 2014, αν όλα πάνε καλά. Οι γραμμές αυτές θα έρθουν να προστεθούν στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη – Λάρισα, που ήδη λειτουργεί. Οπως ανέφερε ο κ. Τσιόκας, μέσα στο 2012 θα ολοκληρωθούν οι μελέτες για την ηλεκτροκίνηση στις γραμμές Θεσσαλονίκη – Βέροια – Σκύδρα – Εδεσσα και Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Ροδόπολη – Προμαχώνας, έτσι ώστε να προχωρήσει η δημοπράτησή τους, με εκτιμώμενο κόστος 120 εκατ. ευρώ και για τις δύο γραμμές. Τα έργα θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
agelioforos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.