Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

«Οι εισπρακτικές εταιρείες να ελέγχονται από τη Γραμματεία Καταναλωτή»

Υποχρεωμένες να χορηγούν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τις συνομιλίες που έχουν με τους οφειλέτες είναι οι εισπρακτικές εταιρείες. Η χορήγηση των συνομιλιών αυτών – που μαγνητοφωνούνται – θα πρέπει να γίνεται μέσα σε δέκα ημέρες ενώ πρόσβαση στα ίδια δεδομένα επιτρέπεται να έχει και ο δανειστής για τον έλεγχο της εκτέλεσης της σύμβασης.

Αυτό επισημαίνει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) σε παρατηρήσεις επί των...τροποποιήσεων στο Ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις».

Συγκεκριμένα, η ΑΠΔΠΧ προτείνει:

- Οι εισπρακτικές εταιρείες να τηλεφωνούν στον δανειστή μετά από δέκα ημέρες από την ημέρα που η οφειλή του κατέστη ληξιπρόθεσμη.

- Οι τηλεφωνικές οχλήσεις να πραγματοποιούνται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες και με συχνότητα τηλεφωνημάτων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα.

- Να μην αρχίζει ή να μην συνεχίζει η εισπρακτική εταιρεία την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης.

- Να επιτρέπεται η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί από τον δανειστή ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας και η επικοινωνία να πραγματοποιείται κατά τρόπο που δεν επιτρέπει την γνώση τρίτων για.

- Να μην επιτρέπεται η επικοινωνία των εταιρειών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων ή της αναγκαστικής εκτέλεσης.

protothema.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.