Η παράφραση του σλόγκαν "μαζί τα φάγαμε" εξελίχθηκε στο "μαζί τους φάγαμε" και θα μπορούσε κάλλιστα να αποτυπώσει πολύ απλά αυτό που επέλεξε την Κυριακή το βράδυ ο Έλληνας με την ψήφο του.
♦
Και αυτή τη φορά το είπε και το εννόησε. Μαύρο, φούμο και όποια άλλη λέξη που βγάζει από μέσα του τη σκασμάρα των τελευταίων ετών...
♦
Η απόλυτη συντριβή του δικομματισμού σε πανελλαδικό επίπεδο είναι πλέον γεγονός, ως απόρροια ανάγκης τιμωρίας, αλλά και της πίστης ότι υπάρχει και άλλος δρόμος για διέξοδο από το τούνελ.
♦
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατακτώντας τη 2η θέση, φαίνεται να έπεισε ότι η κυβερνώσα αριστερά μπορεί να έχει τύχη, αρκεί να έχει και την απαιτούμενη αριστερή συμμαχία,
αλλά και να κάνει πράξη όσα υποσχέθηκε προεκλογικά.
♦
Ντόρα και ΛΑΟΣ εκτός Βουλής, πληρώνοντας είτε φιλομνημονιακές αντιλήψεις, είτε συμμετοχή σε κυβέρνηση συνεργασίας. Εντυπωσιακότατη, από την άλλη, είσοδος στη Βουλή ως έκτο κόμμα της Χρυσής Αυγής, που εισέπραξε - εκτός των άλλων -και το κύμα οργής των αγανακτισμένων πολιτών...
♦
Φυσικά, από το κύμα των ανατροπών, δε θα μπορούσε να απουσιάζει και η Καστοριά, για την οποία η είδηση μεγατόνων για κάποιους και για κάποιους άλλους φυσιολογική εξέλιξη, ήταν η μη εκλογή του Φίλιππου Πετσάλνικου, μετά από 27 χρόνια αδιάκοπης κοινοβουλευτικής παρουσίας. Η φθορά του χρόνου σε συνδυασμό με το γενικότερο πολιτικό κλίμα, το αδύναμο όπως αποδείχθηκε τοπικό ψηφοδέλτιο, αλλά κυρίως τα προβλήματα που έχουν σχηματίσει "βουνό" στην Καστοριά, όπως η εκρηκτική κατάσταση στην ανεργία, φόροι και χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν και οι μη έχοντες, αλλά και ειδικότερα θέματα, όπως η ...καυτή πατάτα του πετρελαίου θέρμανσης, φουζικλάδι και συγχωνεύσεις σχολείων, αποτελούν, μάλλον, τις κυριότερες αιτίες αυτής της εξέλιξης.
♦
Έτσι, οι "Ανεξάρτητοι Έλληνες" και ο Σίμος Κουμπάνης, εκμεταλλευόμενοι πλήρως όλα τα νέα δεδομένα, μεταξύ των οποίων και τα χαμηλά ποσοστά της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σκαρφάλωσαν στη 2η θέση, παίρνοντας την έδρα, που ήταν - όπως φάνηκε -ρεαλιστικός στόχος, για τον οποίο αγωνίστηκαν με
προσήλωση και αποφασιστικότητα σε όλη τη σύντομη προεκλογική περίοδο.
♦
Αλλαγή σελίδας, όμως, και στη ΝΔ, με τον Ζήση Τζηκαλάγια να παραδίδει τα ...κλειδιά της βουλευτικής έδρας στην Μαρία Αντωνίου. Ο Ζήσης Τζηκαλάγιας μπορεί να θεωρηθεί τελικά "θύμα" του μνημονίου, που αρχικά είπε το πιο ηχηρό "όχι", για να έρθει λίγο μετά το επίσης ηχηρό "ναι" στους εφαρμοστικούς νόμους.
♦
Η εναλλαγή των συναισθημάτων των ψηφοφόρων τους οδήγησαν τελικά στη λύση της Μαρίας Αντωνίου, που περίμενε υπομονετικά την ευκαιρία τα τελευταία 2,5 χρόνια, αφήνοντας, παράλληλα, στη 2η θέση τον αρκετά φιλόδοξο Σταύρο Μαγαλιό.
♦
Κερδισμένοι, επίσης, στην Καστοριά θεωρούνται ο ΣΥΡΙΖΑ με 11,2%, κατακτώντας την 4η θέση και η Χρυσή Αυγή, που πήρε την 5η θέση με 7,6%. Χαμένος, από την άλλη, είναι ο ΛΑΟΣ, αφού στις εκλογές του 2009 ήταν τοπικά τρίτο κόμμα. ΚΚΕ και ΔΗΜΑΡ πήραν αυτό που ήταν, μάλλον, αναμενόμενο.
Περισσότερα στη "ΣΕΝΤΡΑ"» που κυκλοφορεί

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υπενθυμίζουμε ότι δεν δημοσιεύουμε ακραία σχόλια υβριστικού ή προσβλητικού περιεχομένου. Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να γράφουν τα σχόλια τους σε Ελληνικά και οχι σε greeklish.